דילוג לתוכן

ים המלח זה לא מה שהיה פעם

מייקל פארבר |
24/08/2020

         

ים המלח זה לא מה שהיה פעם: ריאיון מיוחד עם ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר

חניה ושירותי חוף חינם, פסטיבל צבעוני בטיילת ועוד – אחרי תקופה ארוכה של סגר, בתי המלון בים המלח חזרו לפעילות והמועצה האזורית תמר פועלת במרץ ליצירת בילויי ערב מהנים לכולם. ישבנו לשוחח עם ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, כדי לגלות את כל הסודות והחידושים שיש לאזור ים המלח להציע.

נגיף הקורונה שינה את חיינו מקצה לקצה. כולנו מרגישים את תחושת הבידוד, בין אם יצא לכם להיכנס לבידוד אישי ובין אם מדובר בבידוד מדיני – ככה או ככה, אנחנו סגורים בגבולות המדינה, בתקופה שבה רבים מאתנו כבר התרגלו לשכשך רגליים בימה מלוחה בחו”ל.

לאחר תקופה ארוכה של סגר, בתי המלון בים המלח חזרו לפעילות  וברקע התמודדות עם השלכות משבר הקורונה והכנות לקראת מציאות של שגרה חדשה. כדי להבין יותר טוב מה השינויים וההזדמנויות המחכות לנו בים המלח, ואיפה כדאי לבקר כשאנחנו שם, בחרתי לדבר עם ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר.

 

ניר ונגר ראש מועצה אזורית תמר (צילום: מועצה אזורית תמר).

 

 “אהלן מייקל, מה שלומך?” הוא פותח את השיחה. אחרי סמול קצר על המצב ועל המרגש, אנחנו פונים לעיקר – ים המלח.

ניר, אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה. הרבה אנשים מתים לצאת מהבית. מה עושים עם זה בים המלח?

“זה נכון, אנחנו מתמודדים עם כל האתגרים שהתקופה הזו מביאה עלינו. אבל אתה רואה, אנחנו ממשיכים לפעול, לשווק, לקדם. ובינתיים, שיבואו הישראלים, יכירו מחדש את ים המלח ואת כל הדברים הטובים שקורים פה.”

לא רק בטן-גב: אזור ים המלח מציע מגוון פעילויות מרתקות (צילום: שאטרסטוק).

פסטיבל “מאירים את הטיילת” של ים המלח

אני שמעתי על פסטיבל שאתם עושים עכשיו בים המלח. אני אשמח אם תספר לי עליו קצת.

“קודם כל, באופן כללי בגלל התקופה המאתגרת בארץ, המועצה עשתה כמה פעולות על מנת להקל ולהוביל את האירוע למבקרים באזור ים המלח. למשל, בחודשים יולי-אוגוסט אנחנו לא גובים על חנייה בכחול לבן. וזו רק ההתחלה. בחופים המרכזיים שלנו, כל שירותי החוף – שמשיות, כיסאות, מיטות שיזוף – הכול בחינם. המועצה מפעילה את זה לרווחת הציבור.

“בנוסף לזה, אנחנו עושים את פרויקט “מאירים את הטיילת”, שבו אנחנו מציעים מגוון פעילויות: פעילויות לילדים, הקרנות של סרטים, מיצגים ובובות מתנפחות, וכל מיני פעולות על החוף. הכול פתוח, תחת כיפת השמיים – וללא תשלום. אלו הפעולות שהמועצה עושה ומקדמת על הדברים הקיימים במשך כל השנה, אבל גם עכשיו, במיוחד לקיץ למשפחות ולילדים. יש לייזר טג, יש פה רייזרים וטרקטורונים, קורקינטים, אפשר לשכור אופניים ולטייל. ים המלח זה לא מה שהיה פעם.”

“מאירים את הטיילת”: פעילויות מרהיבות תחת כיפת השמיים (צילום: איתמר גרינברג).

האטרקציות השונות בים המלח

“כמובן שיש לך בנוסף את האטרקציות באזור ים המלח במרחק של 10-15 דקות נסיעה ממתחם המלונות; אם זה אתר מצדה, שמורת עין גדי, הגן הבוטני בעין גדי, מסלולים נחמדים במרחב במישור עמיעז במדבר יהודה, נחל בוקק, נחל צאלים; כמובן לתכנן את המסלולים, לקחת הרבה מים ולא לטייל בעומסי חום גבוהים מדי. תראה, ים המלח זה המקום שבו הים נושק למדבר, ובמקום כזה, שהים נושק למדבר – יש קסם מיוחד. לא חייבים לטוס עד יוון ועד תאילנד, אפשר גם להגיע לים המלח ולעשות פה חופשה מצוינת.”

חושבים לתכנן טיול במסלולים שהציע ראש המועצה? חשוב לתכנן את המסלולים מראש ולבנות אותם לפי רמת המטיילים. אל תשכחו לקחת הרבה מים ולא לטייל בעומסי חום גבוהים מדי.

דיברת מקודם על פרויקט “מאירים את הטיילת” ואמרת שהפסטיבל מעולה למשפחות. מה לגבי זוגות? אם אני בא עם חברה שלי למשל, אנחנו נמצא מה לעשות בטיילת?

“הפסטיבל נועד לפעילות משפחתית. אם אתה בא עם חברה שלך אז א’ – אפשר לטייל. הטיילת באורך של קרוב ל-15 ק”מ, אז אני מניח שאתה וחברה שלך (אם תבואו) לא בהכרח תהיו במרכז של הטיילת עם המשפחות והילדים, אתם תלכו קצת יותר הצידה. הטיילת כולה מוארת, ויש לילות ירח מקסימים. אני בטוח שתמצאו לכם גם את הפינה השקטה לשבת ביחד.

via GIPHY קונאן מזכיר לנו שחשוב לשתות הרבה מים כשמבקרים בים המלח.

“סה”כ יש לנו פעילות פה לכל המשפחה, וגם הזוגות יכולים למצוא את השקט ואת הרומנטיקה שלהם. אתה יודע איך אומרים על תל-אביב שזו עיר בלי הפסקה? אז פה זה הפסקה בלי עיר. לפה באים בשביל השקט, בשביל הרומנטיקה. לא תוכל לברוח לאיזו פינה. אז אני אומר יש פה פעילויות לכל הגילאים מקטן ועד גדול. אספר לך עוד משהו: המועצה עושה קמפיין שיווק לים המלח עם ציפי שביט. לקחנו אותה יחד עם הנכדים שלה כפרזנטורית של ים המלח – ים המלח: יותר ממה שציפיתי. עוד פעילות שהמועצה עושה כדי לקדם את ים המלח בתקופה הזו.”

איזה יופי. עכשיו אני רוצה לדבר איתך רגע על משהו שהוא פחות כייפי לדבר עליו, שזה הקורונה. הרבה אנשים חוששים לצאת מהבית בגלל זה. מה לגבי ההנחיות?

“טוב ששאלת. כל הפעילויות תחת ההנחיות של התו הסגול, ובהתאם להנחיות שיהיו (אם ישתנו או יתווספו הכוונה) ככה אנחנו נפעל. אנחנו מאוד שומרים על ההנחיות. בסופו של דבר ים המלח זה אזור שפרוש על פני 600 קמ”ר, זו לא עיר צפופה, אז למרות שיש פעילות באזור המלונות זו עדיין פעילות באוויר הפתוח על חוף הים. קטונתי מלהגיד איפה יש יותר או פחות נדבקים, אבל יש יתרון באוויר הפתוח ובחוץ.”

ים המלח: יותר ממה שציפיתי – Go low, Feel high (צילום: איתמר גרינברג).

אני ממש מעריך את הזמן שלקחת לענות לנו על כל השאלות. עוד משהו קטן לפני שאנחנו מסיימים. יש איזו נקודה מיוחדת בשבילך בים המלח? משהו שאתה היית ממליץ עליו אישית? פעילות, אטרקציה או מקום כלשהו?

“אני חושב שהחוויה בים המלח זו חוויה שכל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו. חובבי הטבע היותר מוסדר יכולים להיות בשמורות הטבע ובאתרים השונים. חובבי האקסטרים יכולים להיכנס קצת יותר לאזור המדבר והנחלים; נחל צאלים או נחל משמר. חובבי הנופש והספא יכולים להיות במלונות. יש חאנים וצימרים בכיכר סדום ובעין גדי. מבחינתי הסיפור של ים המלח זה שכל אחד יכול למצוא את עצמו באזור שלנו. בגלל זה אנחנו קוראים לאזור ‘ארץ ים המלח’. יש פה מגוון שלם של אפשרויות. זה לא ממוקד רק דבר אחד. זה היופי של ים המלח.”

ניר, תודה רבה לך.

תודה לך.

עוד על הפסטיבל

לאלו מכם שחייבים לדעת את כל הפרטים לפני שהם מגיעים לאירוע כלשהו (כמו חברה שלי למשל), הכנו לכם רשימה של כל הפעילויות במהלך פסטיבל “מאירים את הטיילת” בים המלח. מדובר בפסטיבל חוויתי בטיילת ים המלח המזמין את אורחי המלונות והסביבה לבילוי ערב מהנה. הפסטיבל יתקיים פעמיים בשבוע במהלך חודש אוגוסט (3 שבועות), בין השעות 18:30-23:00. הפסטיבל ישלב תאטרון רחוב מרהיב במקום הנמוך בעולם עם מגוון דמויות וקולנוע אורבני, וכל זה – תוך עמידה ושימת דגש על הוראות משרד הבריאות. אם אתם הולכים לבקר, אנחנו כבר ממליצים לכם למצוא מקום נחמד ללון בו וליהנות מכל הטוב שיש לים המלח להציע.

פסטיבל מרהיב במקום הנמוך בעולם עם מגוון דמויות וקולנוע אורבני (צילום: איתמר גרינברג).

קולנוע ים המלח

חובבי הקולנוע שבניכם ישמחו לשמוע על מתחם הקולנוע בטיילת; מתחם פתוח תחת כיפת השמיים – ממש על החוף. הצופים יהנו ממסך ענק עם מערכת סאונד היקפית בזמן שהם יושבים על מחצלות וכסאות נוחים במיוחד. בכל ערב יוקרנו במתחם 2 סרטים מובילים, סרט ילדים מ-19:30 עד 21:00 וסרט משפחה ושובר קופות מ-21:00 עד 23:00. הבין הסרטים שמציע הקולנוע: דוליטל, וונדר-וומן, אלאדין, פרוזן, הנוקמים, קפטן מארוול, צעצוע של סיפור 4 ועוד. הקולנוע מתאים לכמות של עד 250 משתתפים ומותאם להחניות משרד הבריאות: שמירה על מרחק בין המושבים, ביצוע חיטוי וניקוי בין הקרנות ועוד.

תזמורת צועדת

אוהבים צבעים? אוהבים מוזיקה? הפעילות הבאה היא בשבילכם. במהלך הפסטיבל תהיה תהלוכת תזמורת צבעונית וססגונית בתלבושות תואמות לאורך הטיילת. התזמורת תכלול 5 נגנים עם גלי נגינה שונה ומנצח, ותנגן מגוון שירים מוכרים וקצביים – כולל הזמנת הקהל להשתתף בריקוד ובשירה. במהלך שעות הפעילות יהיו כ-4 סבבי הופעות, והתזמורת תוביל דמויות ואמני קרקס, ותיצור את מוזיקת הרקע לתהלוכה.

במהלך הפסטיבל תהיה תהלוכת תזמורת צבעונית וססגונית לאורך הטיילת (צילום: איתמר גרינברג).

תיאטרון רחוב ואמני קרקס

 בין ריקודים לצלילי התזמורת לצפייה בסרטים באוויר הפתוח, תוכלו להינות ממגון דמויות שטח צבעוניות ואמני קרקס מלהיבים שיסתובבו ברחבי הטיילת וייצרו מופעי אומנות מרהיבים. שילוב בין דמויות אותנטיות שיספרו את הסיפור של ים המלח לצד דמויות ססגוניות ומרהיבות. דמויות שטח, הולכי קביים, מופעי אש בשילוב ריקוד, מופעי אקרובלאנאס ססגוניים, להטוטנים ועוד שיצבעו את האירוע ויעניקו לכם חווית בידור יוצאת דופן.

ממגון דמויות שטח צבעוניות ואמני קרקס מלהיבים שיסתובבו ברחבי הטיילת (צילום: איתמר גרינברג).

 

לסיכום

לא משנה אם אתם אנשים של בטן-גב או של פעילויות אקסטרים, אם אתם מחפשים את הרומנטיקה עם בן אדם שאתם אוהבים או אטרקציות מהנות לכל המשפחה -אזור ים המלח מציע מגוון ענק של אפשרויות, וכמו שניר אמר – כל אחד יכול למצוא את עצמו בים מלח. 

חופשה מהנה!

 

טל"ח

 

לכתבה לחצו כאן

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה