דילוג לתוכן

עושים חיים בים המוות

שמעון יעיש |
23/08/2020

אחרי כמה חודשים שבתי המלון בישראל היו סגורים, בים המלח כמו בשאר מוקדי התיירות בישראל נאלצו לפתוח ולהסתגל למצב החדש- בלי התיירים הזרים. 

ים המלח הוא אחד האיזורים האהובים על התיירים הזרים שמגיעים לישראל. הפלא שמאפשר לצוף במים, השקט, המקום הנמוך בעולם והבוץ המפורסם יצרו מוקד שמשך תיירים מכל העולם, אך כעת, כאמור, היחידים שמגיעים למקום הנמוך בעולם הם תיירים ישראלים. אז איך מתמודדים בים המלח עם השינוי הגדול, איך מקיימים פסטיבלים בתקופת הקורונה ולמה חזר המע"מ לקניון שמשך גם את חובבי השופינג לאזור ? 

במהלך חודש אוגוסט השיקה המועצה האזורית תמר את פסטיבל "מאירים את הטיילת". הפסטיבל מתקיים ללא תשלום לאורך הטיילת בעין בוקק, והכל במסגרת הנחיות התו הסגול. כמו כן, מתחם קולנוע חדש תחת כיפת השמיים צפוי להיפתח על חוף ים המלח, ובו יוקרנו בקפסולות מבחר סרטים לבחירת הקהל. בקניון החדש הוקם שוק איכרים, והציבור יוכל לקחת חלק גם באטרקציות בתשלום דוגמת ריינג'רים, סגווי וטיולי ג'יפים במחרב ארץ ים המלח. 

אחת האטרקציות שמשכה בתקופה שקדמה לקורונה לא מעט תיירים ישראלים, היא הקניון שאפשר לחובבי השופינג ליהנות מקניות ללא מע"מ בלי לנסוע עד אילת. כעת המע"מ חזר, והמחירים עלו. ראש המועצה האיזורית תמר ניר וגנר מסביר את הצעד: "הפטור היה החלטה של הנהלת הקניון עם פתיחתו. לא מדובר בפטור ממשלתי ממשרד האוצר כפי בקיים באילת, ולכן זה נתון לשיקול שעתה של הנהלת הקניון שהיא גוף עסקי פרטי. לרשות הציבור קניון חדש עם מגוון רשתות ומותגים".

ראש המועצה התייחס גם לתיירות בעיר, להתאמות למצה הנוכחי ולשאלה איך מתמודדים עם היעדר התיירים הזרים: "הישראלים מגלים מחדש את ים המלח ואת הפעילות המגוונת שהאזור מגלם בתוכו כמו ים, מדבר, מלונות ותיירות כפרית, אתרי מורשת והיסטוריה. במהלך אוגוסט הרבה משפחות עם ילדים באות לים המלח, ולכן המועצה תומכת באזור בפעילות מותאמת כמו הפסטיבל ובקמפיינים של חשיפת האזור בטלוויזיה ובמדיות השונות. כרגע באוגוסט, למיטב ידיעתנו התופסה במלונות טובה. הציבור מגיע, וברור שמחכים גם לחזרה של הקבוצות המאורגנות והכנסים, וכמובן התיירים מחו"ל". 

עושים חיים בים המוות – חצי הכוס המלאה

לשאלה כיצד מגיבים התיירים הישראלים להנחיות של חופשה בתנאי התו הסגול, משיב וגנר: "המלונות אחראים לנעשה בשטחם, אבל בסך הכל בשטחים הציבוריים, בהתאם לתנאי מזג האויר בתקופה הזו באזור, המבקרים משתדלים להקפיד על ההנחיות. יש לנו פקחים שמעירים אם צריך, ואני חושב שהציבור ובעלי העסקים הפנימו שיש לשמור על ההנחיות בהתאם לתו הסגול למען שמירת הבריאות של כולנו". 

באזור ים המלח יש לא מעט אפשרויות לינה. בתי המלון הגדולים נהנים מתפוסות טובות, כפי שציין ראש המועצה. אבי ברקאי, מנהל חאן עין גדי, מספר כיצד התאימו את המקום גם לתיירים הישראלים לאחר שעיקר הנופשים בחאן בעבר היו תיירים זרים: "קהל היעד של החאן הוא בעיקר תיירים תרמילאים מאירופה ומשאר העולם. התייר הישראלי היה מגיע אלינו בעיקר בסופי השבוע ובחגים. ברגע שסגרו את השמיים היינו חייבים לעשות חישוב מסלול מחדש- איך להביא ולמלא את החאן בישראלים. עשינו הרבה שיווק של אינסטגרם ופייסבוק, הבאנו הרבה בלוגרים בשיתוף פעולה והישראלים הגיעו וממש 'גילו' את חאן עין גדי. היינו מופתעים מהתגובות הטובות. למרות החום הכבד של 40 מעלות בצד, אני יכול להגיד שהחודשים יולי-אוגוסט היו הכי טובים שלנו בשלוש השנים האחרונות. ממש הופתענו לטובה. אני חושב שזה מה שמייחד את השותף שלי בן ואותי, שאנחנו מצליחים לפתור בעיות ולהיות יצירתיים לפי המצב הבעייתי. תמיד מסתכלים על חצי הכוס המלאה". 

נחום קרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של רשת ישרוטל, מספר כי ברשת כבר מתכננים הקמת מלון נוסף בים המלח: "אנחנו מאמינים בתיירות בים המלח. יש לנו שני בתי מלון, ואנחנו כבר עובדים על תכניות להשקיע במלון יוקרה חדש שיהיה ברמה של מלון 'בראשית', שגם הוא שייך לרשת ישרוטל. בימים כתיקונם האזור נהנה מתיירות נכנסת ומתיירות פנים, אבל עכשיו ים המלח זוכה להתעניינות מחודשת מהציבור הישראלי, ואנחנו שמחים על כך. ים המלח הוא יעד שמתאים לכל אחד ומציע מגוון פעילויות לנופש. אנחנו משקיעים הרבה משאבים באזור". 

עושים חיים בים המוות – שירותים לציבור

במועצה האזורית מדגישים כי יאפשרו לתיירים הישראלים שיגיעו, לחנות בחינם בכחול-לבן. שירותי חוף שכוללים כיסאות, מיטות, מקלחות ושמשיות יינתנו גם הם בחינם בחופים המרכזיים. לצד הים, הקניות ובתי המלון, באזור ים המלח יש טבע מרהיב שחובה ליהנות ממנו במסגרת טיול בסביבה. בשלל האטרקציות המרכזיות אפשר לחוות את מצגה, עין גדי, מסלולי נחלים בכל הסביבה, טיולי ג'יפים, וכן רייזרים ואופניים באזור ים המלח וליד הר עשמא ביער יתיר. 

מחירים בתי המלון באזור גבוהים לשבועות הקרובים, עד לתחילת שנת הלימודים. המחירים הגבוהים ביותר הם לסופי השבוע, אך הצפי הוא שלאחר תחילת שנת הלימודים, שלא בתקופת החגים, מחירים בתי המלון עתידים לרדת בהתאם לביקוש.

 

לצפייה בכתבה המקורית מתוך ישראל היום לחץ כאן

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה