דילוג לתוכן

עוצמה נשית: על נשים מובילות בתחום התיירות בים המלח

אבשלום שיטרית |
04/03/2024

עוצמה נשית: על נשים מובילות בתחום התיירות בים המלח

המקום הנמוך בעולם מוכר בעיקר בזכות אגם המלח המיוחד שבו, הנופים המדבריים, מסלולי הטיול הקסומים ושאר החוויות שעוטפות את האזור. אך אחד המאפיינים הבולטים והלא פחות יפים של אזור ים המלח, הוא ההובלה הנשית בתיירות. בואו איתי למסע של היכרות עם הנשים שהופכות את ים המלח למיוחד אפילו יותר.

 לא חסר מה לעשות באזור ים המלח. אחד האזורים התיירותיים ביותר במדינה משובץ ביהלומים כמו שמורת הטבע עין גדי, הגן הלאומי מצדה, פארק נחל אמציהו ועוד. בכל זאת, לפעמים אנחנו מחפשים חוויות חדשות, כאלו שעוד לא חווינו ומקומות בהם עוד לא ביקרנו. בין כל הדברים היפים והטובים בהם בורך אזור ים המלח, משתלבות נשים לא מעטות שמציעות אטרקציות וחוויות שונות שיכולות לתת את הטאצ' המדויק לכל טיול משפחתי באזור. סיורים חקלאיים, סדנאות יצירה וחוויה, רוקחות טבעית ועוד שלל אפשרויות מרגשות. יוצאים לדרך.

קטי ברקאי – חאן עין גדי

קטי ואבי ברקאי בשיתוף עם חבר הילדות בן שוקרון, הקימו ב-10 אצבעות והמון חזון את חאן עין גדי. המקום הקסום והיפהפה הזה מושך אליו המוני תיירים בכל ימות השנה, בחאן תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לינה במחירים שונים ושווים לכל כיס, המון טיולים בסביבה והכנסת אורחים חמה ומשפחתית, כמו גם נוף מהמם להרי המדבר ולים המלח, לאונג' מפנק עם ערסלים, מקומות ישיבה נוחים ובר שמוציא אוכל מעולה, בירות קרות מהחבית ופינוקים נוספים.

קטי ברקאי ,בת 40 אמא לשלושה בנים (10,6,1.7) בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, נשואה לאבי ברקאי, בן קיבוץ עין גדי מהיזמים והמנהלים של חאן עין גדי.  "החאן הוא מפעל חיינו, החלום הזה דורש עבודה קשה, יום ולילה לאורך השנים, עברנו תקופות לא פשוטות כמו שנתיים של קורונה ועכשיו המלחמה, ויחד עם זאת הראש תמיד עסוק בראייה קדימה, על לשפר ולייעל וליצור את האווירה הכי מיוחדת וייחודית לנו. עכשיו בימי המלחמה אנחנו מארחים אצלנו מפונים בחאן, שומעים המון סיפורים מהדרום ומהצפון, פלוגות שלמות של מילואימניקים שיצאו מהלחימה בעזה. וזאת הנתינה הכי מרגשת ומחברת שיש. שרק נמשיך ככה".

לפרטים נוספים – https://bit.ly/47YdXoc

 קטי ברקאי    חאן עין גדי

קטי ברקאי בחאן עין גדי.

ג'ני אבן – סיורים חקלאיים

אזור ים המלח מהווה בחלקו קרקע פורייה לגידולים שונים ולחקלאות שמתפתחת. ג'ני אבן היא מוותיקי מושב עין תמר והיא אחת ממדריכות הסיורים החקלאיים המנוסות והוותיקות ביותר באזור כולו. לג'ני גם מטע תמרים משלה והיא תוכל לספר לכם כל מה שרציתם לדעת על התמרים, אבל לא רק.

עם ג'ני תוכלו לצאת גם לסיורים מיוחדים בהם תוכלו להבין יותר על האקלים, על התנאים באזור, על השיטפונות, על חקלאות ההייטק הייחודית למדבר לשמוע על היסטוריית ההתיישבות בכיכר סדום וגם על חיי קהילה במקום מרוחק עם הטוב והקשה. ועוד. כמו כן תוכלו גם לבקר במטע תמרים, בתחנת 'מחקר ופיתוח' של כיכר סדום ובגלריות ייחודיות שבמקום.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/42WnPxD  

ג'ני אבן

ג'ני אבן, סיורים חקלאיים בלתי נשכחים.

עירית כנפו – קארמה סטודיו למקרמה

במושב נאות הכיכר שבדרום ים המלח, תוכלו להכיר את עירית כנפו. עירית חיה, עובדת ויוצרת בסביבה המדברית שמהווה לה את ההשראה ליצירות מגוונת וייחודיות. היא למדה את אמנות המקרמה מאימה, שאבה עוצמה וצבעים מהודו ומהפשטות שבה וכעת, עירית מעצבת ויוצרת תכשיטים מחוטים, חרוזים ואבני חן, מתוך ההשפעות השונות שספגה ומהסביבה המקומית שמקיפה אותה בנאות הכיכר. בסדנאות אותן מעבירה עירית, תוכלו ללמוד את האמנות העדינה שבעיצוב ויצירת פריטי מקרמה, יצירות מקרמה דקורטיביות ושימושיות ובגדול, סדנאות בהן תיצרו, תלמדו ותעסקו במקרמה על פי אופי הקבוצה ובאווירה נעימה ומרגיעה. עירית מעבירה סדנאות לתיירים ומשתתפת באירועים ופסטיבלים בכל אזור ים המלח שווה להכיר אותה!

לפרטים נוספים – https://bit.ly/48wLuGb

יצירות מקרמה סדנת מקרמה

יצירות וסדנא של עירית כנפו.

יונת מדבר – רוקחות טבעית

 יונת מדבר היא תושבת הר-עמשא שבחבל יתיר, שם היא משלבת בין האהבות הגדולות שלה – המדבר והיער. התוצאה היא רוקחות טבעית מסורתית ומשובחת, שתעניק לגוף שלכם את מה שהוא באמת צריך.

בבית המלאכה הנפלא אותו יונת מטפחת ושם היא מייצרת שלל מוצרים, נעשה שימוש בחומרים טבעיים בלבד כמו צמחי מרפא ומינרלים מהאזור. עם יונת תוכלו ליהנות מסדנאות הכנת מוצרי פארם טבעיים לכל המשפחה, כמו גם מהאפשרות לשלב סיור ביער יתיר הקסום תוך זיהוי צמחי מרפא וליקוטם. יונת מעבירה סדנאות לתיירים בכל מרחב ים המלח, ובנוסף היא מובילה ריטרטים לנשים העוסקים ברוחניות וחיבור למדבר.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3IgsnWa

יונת מדבר

יונת מדבר בסטודיו שלה.

יעל סינה – אמנית, יוצרת ומורה לאמנות

אמנות היא פשוט משהו שמתבקש לעשות בין כל היופי הזה שממלא את האזור. יעל סינה, תושבת הר-עמשא, לוקחת את האמנות שלה ומציעה לכולכם ליהנות יחד איתה מחדוות היצירה.יעל היא מורה לאמנות, מנחת סדנאות יצירה ואמנות המתאימים לקהילות שונות, למשפחות, למבוגרים וכמובן לילדים. יעל מעבירה סדנאות לתיירים ומבקרים במרחב ים המלח ומחברת בין המבקרים לחומר והטבע הייחודי במקום.

יעל שהינה אמנית מוכשרת בעצמה, מציעה מגוון רחב של סדנאות יצירה מפתיעות ומהנות כמו יצירה מהטבע, אמנות עשה זאת בעצמך, ציור, פיסול בבטון ובחומרים נוספים, סדנאות שוקולד לילדים ולמבוגרים, סדנאות נגרות ועוד שלל חוויות מעשירות ומהנות באווירה רגועה ומדברית. בסוף הסדנא, תוכלו לצאת עם תוצר איכותי מעשה ידיכם, ממנו תוכלו ליהנות בבית לעוד זמן רב.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3wqWcAG

יעל סינה 

יעל סינה בבית הספר "תמר".

קורין תויתו – סדנאות בישול בבית של קורין

קורין תויתו – הבית של קורין- יחידות אירוח, סדנאות בישול וסיורים חקלאיים בכיכר סדום. אחת מחלוצות ענף התיירות הכפרית בים המלח, היא קורין תויתו ממושב נאות הכיכר.
קורין שהגיעה לנאות הכיכר לפני 50שנה, עם בעלה אלי תויתו (שאז היה רק החבר שלה…),ויחד בחרו לגור במושב הקטן שהיה בתחילת דרכו והאמינו שזה מקום שיוכלו להטביע בו חותמם. הם בחרו להקים את משפחתם מול אותו הנוף, שהתאהבו בו בתחילת הדרך. אלי נפטר אחרי 25 שנים מאושרות בנאות הכיכר וכבר בשנה הראשונה שאחרי מותו, חברה קורין לבלפר יעקב שבדיוק הקים את ״פאטה מורגנה״ חאן מדברי לאירוח, אתר שהיה ספינת הדגל בתיירות בכיכר סדום ובמועצה האזורית תמר.
מאז, קורין פעלה לא מעט בענף התיירות ויחד עם תיירנים נוספים , קיימו פסטיבלים קטנים, ״בתים פתוחים ובהם חשפו את התיירות המתפתחת באזור ב-13 השנים האחרונות מפעילה את ״הבית של קורין״, יחידות אירוח ,נעימות ומאובזרות, סדנאות בישול , לקבוצות קטנות ובתיאום מראש וסיורים חקלאיים בחקלאות הייחודית לאזור בחודשי הסתיו, חורף והאביב.

סדנאות הבישול בבית של קורין מתאימות לקבוצות של כ-5 עד 20 אנשים. במהלכן תלמדו מתכונים מסורתיים שעברו מדור לדור במשפחתה של קורין ומבוססים בעיקר על מטבח תורכי-חלבי או צמחוני. בנוסף, קורין מעבירה סיורים חקלאיים הסיור מלווה בסיפורים ובהסברים על החקלאות הייחודית המקומית- חקלאות המתמודדת עם אדמה ומים מליחים כשהתוצר הוא פירות וירקות מתוקים על החיים לצד הגבול ועל החיים באזור , חינוך, תרבות בריאות וחיי קהילה.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/42WBlS4

קורין טוויטועלי גפן

אוכל טרי ומקומי בסדנאות הבישול בבית של קורין.

אפרת גורן – העולם המקומי

אפרת גורן היא אחת האומניות הכי בולטות ומוכשרות בסצנה המקומית-אזורית בים המלח. אפרת, חברת קיבוץ עין גדי היא זמרת יוצרת שיחד עם בן זוגה המוכשר, גיטריסט, איש סאונד ומפיק מוזיקלי – קלין גורן, הם מרימים מופע מקורי בעברית שלא משאיר אף אחד אדיש בקהל. המופע מורכב מיצירות אינטימיות המלוות בגיטרות ושירה כאשר ניתן גם בהתאמה לאופי האירוע, להזמין מופע הכולל נגנים נוספים. אפרת וקלין מוציאים את המוזיקה שלהם מהלב החוצה ומרגישים את זה בכל רגע ורגע כששומעים את אפרת שרה ואת קלין פורט על הגיטרה. המוזיקה שלהם נעה בין פופ, לרוק, לעיבודים אקוסטיים ונגיעות אלקטרוניות אך בעיקר, זו מוזיקה שמושפעת מהסביבה, מהחיים עצמם ומהמקומיות של אפרת וקלין שאף מפיקים את השירים בסטודיו שלהם שבקיבוץ עין גדי. אפשר לשמוע את השירים בכל הפלטפורמות ביוטיוב, ספוטפיי ועוד.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/49S6o3O

אפרת וקאלין גורן אפרת וקאלין

אפרת וקלין, מוזיקה שנכנסת עמוק.

 

דניאלה כהן – סיורים בגן הבוטני בעין גדי

דניאלה כהן נולדה בוונקובר קנדה וגדלה בבוורלי הילס. היא החליטה לעזוב את החיים הנוחים בשביל להיות ציונית, ולהתגורר במקום הכי נמוך ומבודד בעולם.

דניאלה ובעלה יהודה כהן, עורכים סיורים בגן הבוטני ובבית הכנסת העתיק ומספרים את סיפורו של קיבוץ עין גדי כבר למעלה מ-40 שנה. הם עורכים את הסיורים שלהם עם אנשים מכל העולם באהבה רבה, חולקים את הנס המדהים הזה במדבר עם למעלה מ-1,000 סוגים שונים של עצים וצמחים מכל העולם וישמחו לספר לכם בהרחבה ובסבלנות על כל שיח, עץ או קקטוס מיוחד בגן הבוטני הכי מרשים במדינה.

לתיאום סיורים בגן הבוטני פנו למלון עין גדי –  גן בוטני עין גדי

דניאלה ויהודה כהן

קרדיט לצלמת: עטרה מושקה

שרון נח – טאג' מאהל

שרון הייתה בעבר רקדנית בטן, מה שהוביל אותה באופן כמעט טבעי להקים מקום כמו הטאג' מאהל יחד עם בן זוגה, איש התיירות יוסי מלכה. הם הגיעו יחד לאזור לפני כ-20 שנה והחליטו לעשות משהו מיוחד שחסר היה באזור. כך בדיוק הם עשו כאשר הקימו את הטאג' מאהל, בר-מסעדה אוריינטלי מזרחי. במקום תמצאו אוהל בדואי (שמקורר בתקופת הקיץ על ידי מצנני מים), מעוצב בתפאורה ואלמנטים מרוקאים ואחרים בשילוב של פינות ישיבה נוחות, מוזיקה שמחה, כל סוגי המשקאות, רקדניות בטן, מעגלי מתופפים וכמובן, תפריט מגוון ועשיר במנות עם טעמים מסורתיים ומשובחים. המקום גם מתאים לאירועים גדולים ויכול להכיל עד כ-200 אנשים.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/49PP5jU

שרון בטאג' מהל

הטאג' מאהל בעין בוקק, אווירה נעימה ואוכל טוב.

חיה הררי – מטיילים אחרת

חברת מטיילים אחרת מציעה לכם הפקת אירועים בטבע ברמה הגבוהה ביותר. האירועים יכולים לכלול סדנאות, פעילויות אתגריות, הקמת אוהלי זולה, טיולי ג'יפים, אירוח שטח באווירה מדברית ועוד. את כל הטוב הזה מנהלת חיה הררי, תושבת נווה זוהר אשר הקימה את החברה בשנת 1991. מעבר להפקות הגדולות של חברת מטיילים אחרת המתאימים יותר לקבוצות, לימי כיף, לימי הולדת ולאירועים בסדר גודל דומה, תוכלו ליהנות מהשירות המעולה שלה חיה ושל חברת מטיילים אחרת גם אתם זוג, אנשים פרטיים, קבוצת חברים וכדומה. האפשרויות הן רבות וכוללות בין היתר טיולי ג'יפים בני שעתיים בשעות שונות של היום ועד מגוון טיולי אופניים וסנפלינג שיכולים להימשך מספר ימים.

חיה הררי

חיה הררי באירוע בחווארים, תמונה מתוך הפייסבוק.

לילך שקדי – סיורים מגוונים וחאן שקדי

במידה ובא לכם להכיר את המדבר מזוויות אחרות, מיוחדות, נשיות ואנושיות, לילך שקדי יכולה להיות כתובת מעולה עבורכם. לילך חוקרת את האזור ואת השטח שמסביב דרך הרגליים כבר למעלה מ-20 שנה, כך שסיורים איתה יכולים להיות חוויה מיוחדת עבור כל אחד ואחת, אפילו למי שחושב שהוא מכיר היטב את האזור. עם לילך תוכלו להתחבר למדבר מזווית אחרת סיורים בירח מלא, סדנאות ריקוד חופשי, ערב ריקוד בסגנון מקצבי הלב, ועוד…

בנוסף לילך ובן זוגה גיל שקדי הקימו בהמון אמביציה וחזון את "חאן שקדי" , חאן שקדי במושב נאות הכיכר ממוקם בין אזור ים המלח ובין הערבה וככזה הוא מהווה נקודת יציאה נוחה לטיולים באזור. בחאן שקדי הזמן עומד מלכת והאווירה היא רגועה במיוחד. בחאן תוכלו ליהנות מערסלים נעימים, מוזיקה שמתאימה, לאונג' מדברי, פינת מדורה מרכזית וכמובן אפשרויות לינה מגוונות שיכולות להתאים לכולם. חאן שקדי מהווה נקודת מפגש לתיירים מכל העולם ומהווה "בית" עבור מטיילים רבים החוזרם לבקר בחאן שוב ושוב.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/49vRsZc

חאן שקדי לילך שקדי סיור בחווארים

מוריה שושני – אבנים מן המדבר

במושב עין תמר שוכנת לה אחת הגלריות המדבריות הקסומות ביותר של האזור. 'אבנים מן המדבר' היא שמה של אותה גלריה אשר אותה הקימה מוריה שושני. מוריה, שהגיעה לעין תמר בשנת 2020, הקימה יחד עם בן זוגה רונן שושני, את הגלריה בה הם יוצרים, מעבירים סדנאות ומזמינים אתכם לחוות יחד איתם את הקסם וההנאה שביצירה. בנוסף רונן בן זוגה של מוריה מציע סיורים חקלאיים מרתקים ומכירת תמרים מהמטע שלהם. בגלריה ניתן למצוא מגשי עץ בעבודת יד עם ציורים פרי ידם של מוריה ורונן, כמו גם מארזי מתנות לחגים, אבנים מאוירות ועוד. כמו כן, תוכלו להירשם מראש לסדנאות שיכולות להתאים למגוון אירועים. בין הסדנאות תוכלו למצוא ציור על אבנים, ציור למבוגרים, ליבוד בצמר, לוכדי חלומות, עיסות נייר, מוביילים מחומרים טבעיים ועוד.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/3UTSOse

מוריה שושני האומנות של מוריה

אסתי ברק – גלריה וסטודיו לקרמיקה

בלב המדבר במושב נאות הכיכר הסמוך לים המלח, תוכלו להגיע לסטודיו גדול ומרשים ובו מוצגות עבודותיה של אחת האמניות הוותיקות והמוכרות ביותר באזור, אסתי ברק. אסתי הינה דמות מוכרת בעולם התיירות במרחב ים המלח והיא ידועה בשיתופי פעולה מעניינים עם אמנים בינלאומיים. בהנחייתה המעולה של אסתי, תוכלו לקחת חלק בסדנאות מגוונות ומרתקות שיוציאו מכל אחד ואחת מכם את האמן החבוי. תוכלו למשל להשתתף בסדנאות קרמיקה וחוויה הנקראת "אש וחומר במקום הנמוך בעולם", כמו גם סדנאות לעיטור כלים בשריפה יפנית, בניה בחומר קרמי, סדנאות עיטור כלי קרמיקה באש ועשן ועוד. הפעילויות והסדנאות מתאימות לקבוצות, למשפחות, לילדים ולמבוגרים. את התוצר הסופי שמתקבל, תוכלו לקחת הביתה כמזכרת.

לפרטים נוספים – https://bit.ly/4bTrVL4

הסטודיו של אסתי ברק אסתי ברק בסטודיו

הגלריה והסטודיו של אסתי ברק בנאות הכיכר.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה