דילוג לתוכן

תעביר לי את המלח: איפה אוכלים ארוחות בוקר בים המלח?

אבשלום שטרית |
03/03/2024

אומרים עליה שהיא הארוחה הכי חשובה ביום, אבל רבים יסכימו איתי שארוחת בוקר יכולה בקלות להיות גם הכי טעימה ביום. במידה ואתם מנהלים את הדיון הזה לפני חופשה או טיול באזור ים המלח, או שאתם בדרך דרומה ומחפשים להתפנק על ארוחת בוקר שראוי לפתוח איתה את היום – אנחנו כאן בשביל לפזר מעט מלח ים על החביתות שלכם או במילים אחרות לענות על השאלה, איפה אוכלים ארוחת בוקר בים המלח?

כשפותחים את היום בצורה טובה ורגועה, זה משפיע על כל היום ומאפשר לו זרימה נעימה יותר. אחת הדרכים לפתוח את היום בצורה הכי טובה (וטעימה) שיש היא ארוחת בוקר שתעניק לגוף שלנו את כל החיוניות שהוא צריך ואם אפשר, שתיראה מעולה ובעיקר שתהיה טעימה. ממש טעימה.

ים המלח הוא עוגן תיירותי שאין עוד כמותו בארץ ובעולם ועל כך אין ויכוח. אך לפני יום שבו אנחנו מתכננים לטייל באחד המסלולים המדבריים, כדאי מאוד שנשב לאכול ארוחת בוקר טובה שתיתן לנו כוח להמשך היום והאמת שלפעמים, מגיע לנו להתפנק על ארוחת בוקר מעולה ככה סתם, גם אם אנחנו לא מתכוונים לצלוח את המדבר. השאלה היחידה שנשארה פתוחה אם ככה, היא איפה?

הנה כמה המלצות שאספנו, טעמנו, המלחנו (פעם אחרונה מבטיח) ושרדנו בשביל לספר:

 

כיכר סדום – מסעדת המקום הנמוך בעולם

צימר 'המקום הנמוך בעולם' הוא אופציה מעולה ומעט דרומית יותר לארוחת בוקר טרייה וביתית בסגנון Farm to table ישראלי מקומי. אמנם מדובר בצימר, אך יש אפשרות להגיע גם רק לארוחת בוקר בתיאום מראש. הצימר והמקום כולו הוא בעל אווירה נינוחה ושקטה יותר מאזור עין בוקק וזו גם האווירה שתמצאו שם. מיכל ונעם בעלי המקום יהיו המארחים שלכם והם יעשו הכל בשביל שתיהנו מארוחת בוקר מעולה ובריאה, בנוסף ניתן לאסוף באגטים מעולים ומגוונים ולצאת לארוחת בוקר בשטח. בנוסף המקום מציא שירות חדש למטיילים! מגוון באגטים טעימים ומשביעים שניתן לאסוף ולקחת היישר אל מסלול הטיול. 

צימר המקום הנמוך בעולם נמצא במושב נאות הכיכר בכיכר סדום. הארוחות מוגשות בחדר האוכל של המושב. בווייז – צימר המקום הנמוך בעולם.

מה אוכלים בבוקר? מבחר ביצים עם תוספות, לחם מחמצת ביתי, סלטים, גבינות, ריבות ואפשרות גם לארוחה טבעונית. הכל כאמור טרי ומקומי היישר מהשדה.

המקום הנמוך בעולם באגטים

קרדיט: המקום הנמוך בעולם

כיכר סדום – מיכל לוזון אוכל שבא מאהבה

מיכל לוזון, בישלה כל חייה והחליטה להפוך את ההנאה למקצוע. מיכל יוצרת טעמים עבור תיירים ומבקרים באזור. מי שמתארח באזור כיכר סדום והסביבה יכול להזמין את הארוחות הבוקר של מיכל ישירות לחדר.

מיכל יוצרת טעמים עבור תיירים ומבקרים באזור. סגנון האוכל ביתי, עם ארוחות בוקר מושקעות שנעשות כולן בעבודת יד כולל אפיית הלחם.

מאכלים מיוחדים שמאפיינים את המדבר כגון מטפונה (בתוך האדמה) – תבשיל עוף עם ירקות שורש המתבשל שעות בתוך תנור מיוחד באדמה תחת גחלים, פויקה ועוד.

מה אוכלים בבוקר? ארוחות בוקר של מיכל הן מושקעות שנעשות כולן בעבודת יד כולל אפיית הלחם וכוללות- סלט, לחם טרי, שלוש סוגי גבינות, טחינה, חמאת שום שמיר, זיתים, ירקות חתוכים, פירות, עוגה ביתית, חביתות או חביתות עשבי תיבול או שקשוקה.

ארוחת בוקר מיכל לוזון ארוחת בוקר מיכל לוזון

קרדיט לצלם: ד"ר פלמה

חאן עין גדי

אם שלווה הייתה מקום, כנראה שהיו קוראים לו חאן עין גדי. עם נוף פנורמי שמתחיל בהרי מדבר יהודה, ממשיך בים המלח וחוזר להרים, ערסלים שמפוזרים, ספות וכריות בנוסח סיני ומוזיקה נעימה – החאן הופך לאחד המקומות הכי מושלמים לפתוח איתם את היום בים המלח. חאן עין גדי נמצא ממש אחרי שער הקיבוץ הצהוב, אחרי שתעברו אותו תצטרכו לפנות שמאלה לירידה קטנה בדרך עפר ישירות לחנייה של החאן. בווייז – חאן עין גדי.

מה אוכלים בבוקר? שקשוקה אסלית, קיש בצל או פטריות, סלט הבית, פיצה ועוד. בימי שבת בבוקר יש גם ג'חנון שמוגש עם רסק וביצה.

 

חאן עין גדי שקשוקה

יופי וינטג'. קרדיט: חאן עין גדי.

מלון עין גדי

מסעדת המלון מציעה מזנון חופשי עשיר, טרי ומפנק.
ארוחת הבוקר שלנו ידועה במגוון הגדול שהיא מציעה – סלטים מורכבים, ירקות חתוכים, ביצים בהכנה אישית, מגוון מנות חמות מלוחות ומתוקות, בר קינוחים גדול ועוד המון פינוקים שיגרמו לכם לפתוח את הבוקר בהרגשה מפנקת וכיפית.
אורחים בעלי רגישויות או בקשות מיוחדות מוזמנים לפנות לאחד מאנשי הצוות. שימו לב ארוחת הבוקר פתוחה לכולם לא רק לאורחי המלון בתשלום כמובן.

שעות פתיחה:  7:00-10:00 

 ארוחת בוקר מלון עין גדי ארוחת בוקר מלון עין גדי

קרדיט לצלמת: איה בן עזרי

מצוקי בר במצוקי דרגות

אי אפשר לדבר על הבר המופלא במצוקי דרגות מבלי לדבר תחילה על הנוף שנשקף ממנו, בכנות – זה כנראה אחד מהמקומות עם הנוף הכי מרשים לאכול מולם ארוחת בוקר במדינה כולה, בלי להגזים. יש במקום שולחנות שמפוזרים, בר ישיבה שורה ראשונה לנוף וכמה נדנדות כי חייב. בשביל להגיע למצוקי בר, תצטרכו לפנות בפנייה (ימינה אם אתם באים מצפון) הסמוכה למחסום הצבאי שעל כביש 90, משם העלייה מתפתלת כ-400 מ' עד למתחם מצוקי דרגות, שם נמצא גם הבר.

מה אוכלים בבוקר? תפריט הבוקר מוגש עד השעה 12 בצהריים וכולל בין היתר ארוחת בוקר קלאסית 'בוקר על המצוק', מוזלי, שקשוקת הבית, טוסט מצוקי ועוד. בימי שבת יש גם ג'חנון עם התוספות המקובלות.

מצוקי בר

נוף מושלם במצוקי בר. צילום: מצוקי בר

בדולינה גלמפינג

כשתצעדו לתוך מתחם בדולינה גלמפינג שבקיבוץ עין גדי, תרגישו תוך רגע במקום אחר ורחוק. משהו במרחבים שנפרשים מול העיניים, האווירה והאנשים שמסתובבים במקום פשוט מרגיע את הנשמה. הבדולינה היא כמו פינה סודית שנגלית לעיניים רק כשממש מגיעים לשם, אחרי שמתיישבים על אחת הספות הנוחות מתחיל לקרות הקסם. לא צריך לעשות כלום או להזמין אותו (הוא לא בתפריט) הוא פשוט קורה לבד.

בשביל להגיע לבדולינה גלמפינג נכנסים לקיבוץ עין גדי וממשיכים ישר בכיכר הראשונה, פונים ימינה בכיכר השנייה וממשיכים בנסיעה על גדר המערכת עד שרואים את השלט המכווין לפנייה ימינה שתוביל אתכם עד למקום, יש חנייה ליד. בווייז – בדולינה גלמפינג.

מה אוכלים בבוקר? שקשוקה ביתית, לחם הבית עם מטבלים, פיצות בתנור אבן, סלטים וקינוחים מתוקים וטעימים מתוצרת מקומית ועוד.

 ארוחת בוקר בבדולינה ארוחת בוקר בדולינה

קרדיט לצלמת: אבנית סטרולוב

מתחם עין בוקק- ארומה

כריך חלומי בלחם כפרי? טוסט מחמצת מוצרלה? כולנו מכירים את רשת בתי הקפה הוותיקה והטובה שתקעה את דגלה גם בים המלח ומתהדרת בסניף גדול עם מקומות ישיבה פנימיים וחיצוניים. אחד היתרונות הנחמדים בסניף הזה, הוא המדשאה הגדולה והמשופעת שנמצאת ממש ממול, ככה שאפשר גם לקחת טייק אווי ולשבת באוויר הפתוח על הדשא ליד. סניף ארומה ים המלח נמצא במתחם פטרה שבעין בוקק באזור המלונות. בשביל להגיע אליו תצטרכו להיכנס אל תוך מתחם פטרה (מרכז קניות) וללכת עד הסוף. יש חנייה בחוץ. בווייז – ארומה עין בוקק.

מה אוכלים בבוקר? שלל ארוחות בוקר במגוון צבעים וסוגים, כריכים, טוסטים, סלטים, מאפים ועוד.

ארומה ארוחת בוקר זוגית בארומה

ארוחת בוקר זוגית בארומה. מתוך אתר "ארומה". 

מתחם עין בוקק- מזנון הורדוס

מרכז הקניות הורדוס שברחבה המרכזית של אזור המלונות בעין בוקק. בתוך החנות שהיא למעשה סופרמרקט גדול הכולל גם פרפומריה עם מוצרי ים המלח, יש גם מזנון נחמד.

אמנם מדובר במזנון אבל הוא מהווה פתרון מעולה אם הילד פתאום רעב (שוב) או במידה ובא לכם קפה ומאפה על הדרך. יש במתחם אזור ישיבה פנימי, כמו גם אזור ישיבה חיצוני ברחבת המסעדה האחורית שצופה אל ים המלח. בווייז – מרכז קניות הורדוס, עין בוקק.

מה אוכלים בבוקר? כריך חביתה, כריך גבינה, מאפים, פיצות ועוד.

הורדוס 

קרדיט: אתר ארץ ים המלח

קפה גרג

רשת בתי קפה נוספת שמכבדת את ים המלח בנוכחותה היא קפה גרג המצוינת. הרשת שהתחילה את צעדיה בתור בר קפה חיפאי קטן, עשתה דרך ארוכה בשביל להגיע מחיפה ועד למדבר ועכשיו גם כשאתם בים המלח אפשר ליהנות מארוחת בוקר בקפה גרג ומיותר מ-20 (!) תערובות אספרסו ייחודיות. קפה ברזילאי מישהו? קפה גרג נמצא בקניון ים המלח שבעין בוקק באזור המלונות, יש בו מקום ישיבה גדול ואפשרות לטייק אווי. בווייז – קפה גרג עין בוקק.

מה אוכלים בבוקר? ארוחות בוקר קלאסיות ליחידים ולזוגות, אפשרויות טבעוניות, וופל אמריקאי עם ביצים, שקשוקות שונות, בורקס טורקי ובקיצור, מה לא?

קפה גרג ארוחת בוקר בגרג ארוחת בוקר בגרג

קפה גרג בקניון ים המלח. צילום: אתר ארץ ים המלח ואתר "קפה גרג"

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה