דילוג לתוכן

מסלול תצפיות צפון ים המלח

אבישג זהבי |
29/11/2022

מסלול תצפיות צפון ים המלח

מרפסת ים המלח

אם יש משהו שקיים בשפע פה באזור זה תצפיות, אוויר פתוח, נוף עוצר נשימה ומלא מלא שקט. בין אם הגעתם במיוחד בשביל זה או שאתם נופשים פה באזור ומחפשים לגלות עוד מהמקום המופלא הזה . הכנו לכם אוסף של מסלול תצפיות צפון ים המלח. מקומות שהם שיא ושאפשר להגיע אליהם בקלות . לרגעים שרוצים להיות רומנטיים במקום יפה, שרוצים לדבר על משהו חשוב באוויר הפתוח, שרוצים לשבת ושתוק או לקבל השראה מהטבע , לכתוב או לצייר. מקומות כאלו שפותחים את הלב ומשקיטים את המוח. כי לפעמים זה כל מה שצריך.

התצפית הראשונה נמצאת בירידות מים המלח לירושלים בישוב מצפה יריחו. וקוראים לה מרפסת ים המלח" היא נמצאת בפתאי הישוב ואפשר בקלות למצוא אותה בוויז , כמו גם להיכנס לישוב ולעקוב אחרי השילוט. יש בה נוף מופלא למדבר יהודה ובקעת ים המלח. במקום יש מבנה אדריכלי מעניין מלא בחלונות זוויות ומרפסות . המבנה מייצר אווירה חמימה של בית ורצון להשתובב ולשחק בתוכו. יש מלא פינות פרטיות ומוצלות. אם תרצו  תראו משמלאכם ירידה לספסל בודד למי שרוצה להרגיש עוד יותר באמצע המדבר.

ספסל תצפית בצפון ים המלח מרפסת צימר גג ים המלח

מנזר סנט ג'ורג

ממש קרוב למרפסת תוכו למצוא עוד תצפית יפיפייה על מנזר סנט ג'ורג .מנזר מיוחד הנמצא בלב המדבר על צלע ואדי קלט, באזור יריחו.  זוהי תצפית קצת אחרת, היא מכילה בתוכה גם את קסם המדבר וגם את הקסם הייחודי למדבר יהודה. תפאורה שגורמות לתחושה שחזרנו אחורה בזמן, הצצה נדירה איך היה נראה פה פעם. 

סנט ג'ורג הוא מנזר יווני אורתודוקסי שמתגוררים בו כיום מספר קטן מאוד של נזירים. המנזר מחולק ל 3 חלקים בחלק העליון נמצאת  מערה עתיקה שעליה הוקמה כנסייה ולפי הסיפורים אליהו הנביא התגורר בה. בחלק האמצעי נמצאות הכנסיות בתי מגורים של הנזירים ומגדל פעמונים (אם תגיעו בזמני תפילה תוכלו לשמוע את הפעמונים.) בחלק התחתון ביותר נמצא אזור קברי הנזירים.

איך מגיעים? יורדים בכביש 1 לים המלח. בצומת מצפה יריחו, פונים שמאלה ושוב שמאלה, לכביש קטן (יש שילוט) שיורד אל עומק המדבר. הכביש מסתיים במגרש חניה ושם יש כניסה לשביל שעולה לנקודת התצפית. שביל קצר ונוח שמוביל עד לתצפית הבנויה הצופה על המנזר . אפשר גם לכתוב בוויז מנזר סנט ג'ורג ירחו וזה ייקח אתכם לכאן.  המנזר הוא אחד הפינות היפות והמיוחדות במדבר יהודה. נוף משגע, אווירה של סרט, היסטוריה שעדיין מתקיימת וכמובן, מלא מלא מדבר! וכל זה  בהליכה קלה של מספר דקות מהחניה אל התצפית  . כדאי להגיע  בשעות השקיעה ככה תזכו גם בשמיים משגעים (טיילת ים המלח). 

תצפית מנזר סנט ג'ורג' מסלול תצפיות צפון ים המלח מסלול תצפיות צפון ים המלח

מצוקי דרגות

עכשיו אנחנו מדרים קצת לכיוון מצוקי דרגות. רגע לפני שמגיעים תנו לי רגע להמליץ לכם, סעו לאט. שימו לב לדרך היפיפה שאתם נוסעים בה, יש זמן, באתם להנות. לאורך הדרך יהיו לכם מפרצי חניה למיניהם עם מסלול תצפיות צפון ים המלח והרי ירדן לא פחות מרשימות. מותר לעצור ולמתוח את הרגליים רגע, מותר וכדאי לעצור ביישובים שבדרך. לפגוש להכיר להתעניין . תכלס זה אזור שאיפה שלא תעצרו תהיה לכם תצפית (טיול ליל ירח מלא). 

אוקי,  אחרי שירדנו בסקרנות ופליאה ממצפה יריחו הגענו למצוקי דרגות ועכשיו אפשר לחזור למעלה. ווהוו היינו מרוכזים בנוף, איך הגענו לכאן אתם שואלים? אזה ככה, נוסעים דרומה על כביש 90 עד שמגיעים למחסום צהלי שבו ניתן לראות שילוט שמכוון למעלה. בערך 20 דקות של עליה בכביש מפותל ויפיפה מגיעים למצוקי דרגות ההר. על ההר יש גם את מצוקי דרגות כפר המטיילים.  שיש בו  אכסניה ובית קפה/ בר/ מסעדה עם אווירת צ'יל מוזיקה טובה ונוף פנורמי.

 לאורך העלייה למצוקי דרגות יש מספר נקודת שאפשר לעצור בהם לתצפית יפיפייה. בכל אחת מהן תוכלו להשקיף על ים המלח והמדבר שסובב אותו. האזור הזה נקרא מצוק העתקים. מולכם הרי אדום של ירדן ומאחוריכם מצוקי העתקים של נחל דרגה. להפתעתכם הרבה אתם אומנם עליתם, אבל אתם בעצם נמצאים בגובה 0, גובה פני הים. כשהגעתם למעלה תוכלו להחליט אם לעצור בתצפית מחוץ לחאן  במין מגרש עפר או להיכנס לבר מצוקי ולשבת בבית קפה. כך או כך הנוף משגע . כך או כך תקבלו, שקט, השראה ואת מיטב הנוף שיש לים המלח להציע.

ספסל תצפית מצוקי דרגות מסלול תצפיות צפון ים המלח תצפית מבר מצוקי דרגות מסלול תצפיות צפון ים המלח תצפית על ים המלח

 

מקווה שתמצאו לכם נחת באחת הפינות הקסומות האלו, שתיצרו, תנוחו, תצעקו ( אולי אפילו תוציאו טבעת ) . כל מה שמחרר אתכם, כל מה שגורם לכם להרגיש חופש. בעיקר מקווה שתהנו ותחזרו שוב בקרוב (:

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה