דילוג לתוכן

אבישג זהבי |
29/11/2022

מצפור מואב

אם יש משהו שקיים בשפע פה באזור זה תצפיות, אוויר פתוח, נוף עוצר נשימה ומלא מלא שקט. בין אם הגעתם במיוחד בשביל זה או שאתם נופשים פה באזור ומחפשים לגלות עוד מהמקום המופלא הזה . הכנו לכם אוסף תצפיות בדרום ים המלח וערד. מקומות שהם שיא ושאפשר להגיע אליהם בקלות . לרגעים שרוצים להיות רומנטיים במקום יפה, שרוצים לדבר על משהו חשוב באוויר הפתוח, שרוצים לשבת ושתוק או לקבל השראה מהטבע , לכתוב או לצייר. מקומות כאלו שפותחים את הלב ומשקיטים את המוח. כי לפעמים זה כל מה שצריך.

אז רגע לפני שיורדים למקום הנמוך בעולם נעצור לנשום אוויר הרים במקום עם האוויר הכי טוב בארץ. בערד לא חסר תצפיות, מקומות עם נוף פתוח שגורמים להכניס הרבה אוויר לריאות. אני רוצה להמליץ לכם כאן על 3 תצפיות נפלאות.

המצפה הראשון נמצא ממש בסוף העיר לכיוון מזרח. והוא מצפור מואב. ממשיכים ישר לכיוון המלונות של ערד ובסוף הכביש נגיע לחניה רחבה. אפשר גם לשים בוויז מצפור מואב. מהחניה יוצא שביל רגלי קצר לכיוון המצפור, נראה מולו פסל גדול ולבן של תומרקין , לכיוונו אנחנו הולכים. הפסל משקיף על  לתצפית מדהימה  אל הרי מדבר יהודה, הרי אדום הירדנים , הרי מואב, ים המלח ומצדה. אם תרצו להמשיך לטייל יוצא מספר שבילי טיול מהמצפור.

שביל תצפית מואב מסלול תצפיות דרום ים המלח מסלול תצפיות דרום ים המלח תצפית מואב

מסלול תצפיות דרום ים המלח – מצפור עופר גרוני

התצפית הבאה ממש בקרבת מקום ,מצפור עופר גרוני.  חוזרים קצת אחורה לכיוון הצומת שבאנו ממנה רגע לפני הצומת תיהיה פניה ימינה לשביל עפר לכיוון המצפור. יש שילוט במקום. נוסעים קצת בשביל עפר ומגיעים לסלע עליו כתוב את שם המצפור  שם חונים את האוטו ויורדים קצת עם שביל רגלי לעבר המקום. המקום קיים גם בוויז. יהיה לכם שם עצים, ספסל בנוי ומקום נוח להירגע , אפילו להעביר שם יום שלם. אפשר לראות את ים המלח, מיטב מדבר יהודה ואת הפזורות הבדואיות באזור. מאחוריכם תראו את העיר ערד נראית כמו כפר מהמערב הפרוע באמצע המדבר.

מסלול תצפיות דרום ים המלח מצפה עופר גרוני וספסלי ישיבה מסלול תצפיות דרום ים המלח מצפה עופר גרוני

מצפה עומר – מסלול תצפיות דרום ים המלח

צפור האחרון בסביבה נמצא טיפה מחוץ לערד, נוסעים לכיוון מצדה ואחרי כמה מאות מטרים תראו שילוט שמאלה לכיוון מצפה עומר.  אפשר לכתוב מצפה עומר בוויז זה יוביל אתכם לכאן. פונים בשילוט לשביל אפר עד לאן שהאוטו מגיע שם חונים ועולים ברגל מטרים ספורים לכיוון המצפור. זה אחד המקומות האוהבים עליי. לא רק שהנוף משגע, ושקט וגג העולם. הוא מראה גם תצפית לכיוון הר המשא ודרום הר חברון. גבעות עגולות ושיפולים רכים של הצד האחורי של מדבר יהודה.

מסלול תצפיות דרום ים המלח מצפה עומר על רקע הרים מצפה עומר מסלול תצפיות דרום ים המלח

צוק תמרור

אם תפסתם שקיעה  או זריחה בשלושת המקומות האלו זכיתם בענק. זה ממש כמו לראות את העולם מתעורר או הולך לישון .ואם כבר הגעתם לאזור אז מומלץ לנסוע את כביש מצדה מערב עד סופו. יש בו כל כך הרבה מקומות יפים לעצור בהם. אין עוד הרבה מקמות כאלו בארץ שעטופים לגמרי בטבע ומדבר. ככה שאפשר להתנתק ולחוות את הטבע במלוא עוצמתו (המקום הכי נמוך בעולם).

עכשיו אנחנו מוכנים לרדת לכיוון ים המלח. נחזור אל הכניסה לעיר אל הכיכר הגדולה על כביש 31 אל הירידות לכיוון ים המלח. אפשר גם  לשים בוויז חניון לילה צוק תמרור. נסע על כביש 31 מזרחה עד שנפגוש שילוט שמאלה לצוק תמרור ונפנה עם השילוט. כבר מהפניה נוכל לראות הר עם פסגה שטחה. זהו צוק תמרור אפשר ומומלץ לטפס עליו. אני  דווקא רוצה להמליץ  להמשיך לכיוון מזרח על שביר עפר כחול. שמתאים כמעט לכל רכב. ניסע אתו עד סופו שם תהיה מן רחבה שצופה על בקעת ים המלח והרי ירדן. מסביבונו לא נראה שום זכר לציוויליזציה רק אנחנו המדבר ומה שהבאנו איתנו. מקום מושלם להתבודדות עם עצמינו או אחד עם השני רוב הסיכויים שתהיו לבד.

מסלול תצפיות דרום ים המלח צוק תמרור מסלול תצפיות דרום ים המלח תצפית מצוק תמרור לעבר ים המלח

תצפית הר סדום

משם ממשכים לרדת לכיוון ים המלח, לעבר תצפית הר סדום בצומת הראשונה אחרי שפגשנו את כביש 90 פונים ימינה לכיוון מפעלי ים המלח ואילת. ממשיכים בכביש 90. קצת לפני הכניסה למפעלי ים המלח נראה את אבן דרך ק"מ 194 וכניסה משולטת ל"מערת הקמח". נפנה וניסע  בדרך עפר מסומנת באדום. הדרך עבירה  כמעט לכל כלי הרכב (למעט בימים גשומים) ניסע עד שנגיע לצומת משולט ונמשיך ישר לכיוון הר סדום. ניסע בדרך מסומנת בצבע כחול עד הצומת, ונפנה בו ימינה (מזרחה) לדרך שסימונה שחור. נמשיך בנסיעה עד החנייה, ונעלה ברגל לרחבת התצפית מהר סדום. כשנהיה למעלה יתפרש מתחתינו תצפית נפלא על מפעלי ים המלח ונהר הירדן. משהו בין סרט מדע בדיוני לתנ"ך.  הר סדום הוא רכס מלח צר ומוארך בגובה של כ 200 מטר מעל פני הים. שאמנם זה נשמע נמוך אבל אתם לגמרי תרגישו על גג העולם. פה תוכלו לפגוש צד פחות תיירותי של האזור אך לא פחות מרשים ומרגש (עין גדי קמפינג).

תצפית על הר סדום מסלול תצפיות דרום ים המלח תצפית הר סדום וים המלח מסלול תצפיות דרום ים המלח

מקווה שהכתבה הזו תביא לכם נחת . שתמצאו  את עצמכם בקרוב באחת מהפינות הקסומות האלו, שתאפשרו לעצמכם להתרפק, ליצור, לשתוק לצעוק או להגיד למישהו קרוב שאתם אוהבים אותו. כל מה שמחרר אתכם, כל מה שגורם לכם להרגיש חופש. בעיקר מקווה שתהנו ותחזרו שוב בקרוב.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.