דילוג לתוכן

לרוץ על המים: כך נראית ריצה על סוללת האדמה בים המלח

13/02/2020

לרוץ על המים: כך נראית ריצה על סוללת האדמה בים המלח

 

אלפי בני אדם מ-50 מדינות רצים אל תוך ים המלח? יש דבר כזה. סוללת אדמה באורך של 4.5 ק"מ אל תוך הים נבנתה לצורך מרתון ארץ ים-המלח אלישע בן קימון השתתף וחזר כדי לספר על החוויה המרהיבה

אלישע בן קימון

פורסם: 13.02.20 , 10:11

 

זה לא דומה לאף מרתון שבו רצתם. כאן לא מתהדרים בנוף אורבני או היסטורי ולא בכבישים רחבים. במרתון ארץ ים המלח זה רק אתם והים, ובעיקר המון שקט. המרתון שהתקיים ביום שישי האחרון, הוא השני במספר שנערך לזכרם של האחים גיורא ותומר רון ז"ל, בני היישוב עין גדי. גיורא נפל במלחמת לבנון כששירת בנח"ל, ותומר, אחיו הצעיר, נהרג בתאונה בקיבוץ ב-1995.

למעלה מארבעת אלפים רצים מ-50 מדינות השתתפו בריצת המרתון, בו היו מקצים ל-50 ק"מ, 42 ק"מ, 10 ק"מ וגם 5 ק"מ. הריצה היא על סוללה באורך 4.5 ק"מ שנבנתה במיוחד בשביל המאורע, היוצאת מחוף עין בוקק במועצה האזורית תמר ונכנסת אל תוך הים לכיוון ירדן. במקום הראשון ב-50 ק"מ זכה חריסטו צבסקוב בן ה-25 מבולגריה, שהשלים את המקצה בזמן של 3:24:22. במקצה הנשים זכתה מרב מינססבת בת ה-42 מכפר ורבורג, שהשלימה את המקצה בזמן של 3:45:10.

מרתון ארץ ים המלח לזכרם של גיורא ותומר רון ז"ל

(שירן גרנות Elements)

ההזנקה: מרתון ארץ ים המלח

(צילום: יואב לביא )

הריצה על סוללה כשמשני צידך הים, היא מדהימה. לכל אורך המסלול ישנם איי מלח שנוצרו בים, שהמבט עליהם משכר ואפילו משכיח את הקושי שבריצה. הריצה לא מתבצעת במקצים בגלל שהסוללה מאוד רחבה ויכולה להכיל את כל הרצים בהזנקה אחת. חלק מהריצה מעט קשה בגלל האבנים והחול, אך המראות שמקבלים אם מרימים את הראש מפצים על זה. בשונה ממרתונים אחרים כאן יש שקט מיוחד שחודר לתוך הגוף. נראה שכל אחד מתרכז בריצה שלו ומפליג במחשבות אל מול הנוף של הים שמסביב.

אלישע בן קימון במרתון

(צילום פרטי)

רק אתה, הים והשקט: מרתון ארץ ים המלח

(צילום: יואב לביא)

הסוללה הארוכה אל תוך הים

(שירן גרנות Elements)

מרתון ארץ ים המלח

(שירן גרנות Elements)

לקיום המאורע שותפים גם בתי המלון באזור, שמתאימים את עצמם בימים שלפני המרתון עבור הרצים. בערב הקודם לריצה, הגישו בארוחות הערב פסטות כחלק מהצורך למלא את הגוף בפחמימות, והופעל מתחם אקספו מיוחד ובו שלל פעילויות עבור הרצים. בבוקר המרתון האריכו את שעת ארוחת הבוקר עד לאחר הריצות. לא מעט מהרצים הופכים את המרתון לתירוץ טוב ובריא לבלות סוף שבוע משפחתי במקום הנמוך בעולם.

אלפי רצים מ-50 מדינות

(צילום: שירן גרנות Elements)

מרתון ארץ ים המלח

(שירן גרנות Elements)

"שמו של מרתון ארץ ים המלח כבר הולך לפניו בארץ ובעולם", מספר ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר. "המרתון הוא המשך ישיר למרוץ עין גדי המסורתי, במסגרתו אנו מתייחדים עם זכרם של בני קיבוץ עין גדי האחים תומר וגיורא רון ז"ל. ריצה על ים המלח במסלול המיוחד היא הזדמנות וחוויה בלתי נשכחת. המועצה האזורית תמר הופכת את המרתון על מקציו השונים למסורת באירועי הספורט של החורף בישראל".

לצפייה בכתבה לחץ כאן.

עוד על חופי ים המלח

טל"ח

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה