דילוג לתוכן

כל מה שצריך ויותר- נחל זוהר ונחל פרצים

אבישג זהבי |
16/03/2023

כל מה שצריך ויותר- נחל זוהר ונחל פרצים

לפעמים כל מה רוצים זה שקט, טבע, מרחבים. אבל לא תמיד כל כך קל להגיע אל המקומות האלו. כי צריך ללכת מלא ולטפס או לטפס או איזה ג'יפ טוב. ומפות.. והילדים…וחם.  בדדיוק בשביל זה הכתבה הזאת. אני רוצה לספר לכם על שני מסלולים קצרים קצרים פה בסביבה מסלולי נחל זוהר ונחל פרצים. ממש כמעט להגיע עם האוטו, גיחה קטנה ונפלאה לטבע למקומות לא פחות מרשים ממסלולים ארוכים וקשים.  את הטיול נתחיל בנחל זוהר…

נחל זוהר

את נחל זוהר אפשר לעשות גם ברגל וגם עם האוטו. לשני הדרכים. בכל מקרה נכוון לצומת זוהר שם מתחבר הכביש שיורד מערד לכביש 90 . כק"מ לכיוון צפון לצומת יש דרך מסומנת בכחול עם שילוט לעבר מצד זוהר.

נחל זוהר ונחל פרצים שילוט לנחל זוהר

נחל זוהר ונחל פרצים

נפנה עם האוטו אל השביל הכחול. אם נבחר ללכת ברגל נעצור את האוטו כמאה מטר אחרי הפניה מיד לאחר הירידה לנחל. נחנה ונתחיל ללכת על השביל הכחול עד שניפגש עם השביל הירוק ונמשיך עליו עד למצודה. בחזור נמשיך עם השביל הכחול חזרה עד האוטו. אם נבחר להיכנס עם האוטו פשוט נמשיך עם האוטו על השביל הכחול עד לחניה  שליד המצד.

נחל זוהר דרך סלעים לבנים נחל זוהר ונחל פרצים

נחל זוהר ונחל פרצים

תחילת ההליכה נחל זוהר

גם אם נסענו וגם אם הלכנו תוך זמן קצר נראה מולנו הר קטן מוקף ב"נחלים" עליו בוניה מצדה עתיקה מאבנים מקומיות. יופי הגעתם! עכשיו אפשר להתרווח. זה מצד זוהר. אלו בעצם שירידים של מגדל שמירה מהתקופה הרומית-ביזנטית. אמנם אי אפשר לעלות על המצד בגלל בעיות בטיחות אבל לגמרי אפשר לשחק באבירים שמנסים לכבוש את המצד.

מצד זוהר נחל זוהר ונחל פרצים

נחל זוהר ונחל פרצים

מצד זוהר מהחניה.

כשתסיימו לשחק . תוכלו לראות עוד הרבה דברים נפלאים בסביבה. ממערב למצד יש בור מים עתיק. ליד הבור יש צומת שבילים של כחול- אדום. אם תמשיכו קצת בשביל האדום תגיעו לסכר , בחורף אחרי הגשמים הבריכה מתמלאת ואפשר אפילו לשכשך. תוכלו גם  לראות כל מיני נקיקים בסלע. עצי שיטה ושלל פינות חמד.

מצד זוהר נחל זוהר ונחל פרצים מצד זוהר מהזווית שאחרי הסכר.

 בקיצור הגעתם למקום טוב. אני אישית יכולה לבלות שם יום שלם ואפילו יותר.  כשתרגישו מוכנים לחזור. פשוט כנסו לאוטו, אם באתכם ברגל פשוט תחזרו בחזרה עם השביל הכחול שיחק אתכם עד לאוטו.

מצד נחל זוהר נחל זוהר ונחל פרצים הדרך חזרה לאוטו.

נחל פרצים

המסלול השני והמומלץ מאד הוא נחל פרצים מעגלי.

כדי להגיע לתחילת המסלול אנחנו נכוון את האוטו לחניון לילה הדרומי במישור עמיעז. המיקום במדויק הוא לנחל פרצים( מסלול טבעתי). נסע למפעלי ים המלח ורגע לפני שנגיע אליהם (אם אתם מגיעים מכיוון צפון) נחפש פניה ימינה עם השילוט "מערת הקמח, הר סדום, נחל פרצים" וסימון שבילים אדום . זאת דרך לכל רכב. אחרי שפנינו נמשיך עם הדרך האדומה , נעבור את החניון לילה , נמשיך עוד עם האדום עד שנגיע לשלט של חניה שם נתחיל את המסלול. 

את המסלול אנחנו מחילים בנחל פרצים. מהחניה של האוטו נבחין בשלט אדום שכתוב עליו נחל פרצים( מסלול טבעתי) שמפנה אותו מטה. פה בטח תיהיו קצת סקפטים,  מה הבאתי אתכם לאיזה מישור משעמם באמצע שום מקום. אבל  קצת אמונה חברים ממש עוד רגע אתם נכנסים ל2 ק"מ של מסע לבטן האדמה.

השביל האדום יורד לנחל פרצים. נחל צר ונקיקי שדפנותיו מאותרות בפסים צבעוניים בכל מיני צורות. ממש יצירת אומנות של הטבע! הצורות האלו נקראות "וורוות" באנגלית- (Varvot) הן בעצם שכבות דקות וצבעוניות של משקעים. השכבה האפורה יותר היא חרסיתית  הנסחפת בזמן שיטפונות וחורף, השכבה הלבנה היא המשקעים של הקיץ. לכן שכבה עבה ואפורה היא סימן לחורף גשום מאד ושכבה דקה חורף יבש. הסלעים שסביבנו הם בעצם מפות אקלימיות של אלפי שנים. איזה מגניב! עכשיו רוצו לנסות לפענח את הקירות. מכיוון שהשכבות האלו אלסטיות מאד הן גורמת לשכבות האופקיות להתפרק ולאט לאט הן מתגבשות לעיטורים ולספירלות המופלאות שנאנחנו רואים מסביבנו.

  נחל זוהר ונחל פרצים שכבות ספרליות בנחל פרצים  צורות ושכבות צבע בנחל פרצים.

 

הולכים בשביל האדום. מתפלאים ונהנים. מותר וכדאי להימרח קצת בפודרה הלבנה שמסביבנו. אחרי הליכה קצרה ניפגש בשביל ירוק אתו נטפס חזרה לאוטו. כן , זה לגמרי נורמלי שאתם מתלבטים אם לנסוע חזרה או לעשות אותו שוב.

נחל פרצים נחל זוהר ונחל פרצים נחל זוהר ונחל פרצים נחל פרצים נחל פרצים נקיקים.

את המסלול הזה אפשר וכדאי לעשות גם בליל ירח מלא שכל הקירות הלבנים זוהרים מאור הירח.

ומידה ואתם נשארים לישון באזור, מומלץ מאד אגב, בכללי, תמיד,  לא משנה לאן אתם נוסעים קחו איזה יומיים לפחות. כבר נסעתם מה לא תישארו לשקיעה וזריחה? ואם בלהתפנק עסקינן אז בנווה זוהר תוכלו למצוא שלל חדרי אירוח וצימרים לזוגות ומשפחות.  אני אישית רוצה להמליץ על המקום הנעים נעים של גיל בנווה זוהר. הוא מציע אירוח חם אשר יכול להתאים לכל מיני הרכבים אנושיים. וממש ממש ממש קרוב לחוף. לינק לצימרים

בנוסף בישוב נווה זוהר השוכן ממש למרגלותיו של ים המלח ישנן אפשרויות לינה נהדרות ומגוונות החל מצימרים כפריים לווילות יוקרה– לינק ללינה בנווה זוהר

צימר בנווה זוהר- גיל נחל זוהר ונחל פרצים נחל זוהר ונחל פרצים גיל חדרי ארוח הרחוב של חדרי האירוח נווה זוהר נחל זוהר ונחל פרצים

 

אפשר לעשות את המסלולים של נחל זוהר ונחל פרצים באותו יום הם באמת ממש קצרים. אפשר להיות בנחל זוהר בבוקר ונחל פרצים בלילה או יום אחרי יום.  אפשר לשלב אותם עם אטרקציות באזור( אותם תוכלו למצוא בשפע פה באתר) או פשוט לשהות בטבע ולא לעשות כלום. באיזה דרך שלא תבחרו , הנפש שלכם תודה לכם שלקחתם אותה לטייל והיא תדאג להזכיר לכם כמה קל לצאת וכמה מקומות קסומים יש בלי מאמץ.  עד הפעם הבאה, שיהי טיול נעים!

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה