דילוג לתוכן

כל מה שטוב במדבר בכמה שעות- נחל פרס

26.03.2023

כל מה שטוב במדבר בכמה שעות- נחל פרס

היום מטיילים בנחל פרס, אפשר לעשות אותו מעגלי או קווי. את המסלול המעגלי נתחיל בצומת הערבה במפגש כבישים 90 ו25 .נראה שלט שרשום עליו נחל פרס שם נשאיר את האוטו. אם נרצה לעשות את המסלול הקווי נוריד אוטו אחד במקום ונסע עם האוטו השני למעלה לכיוון דימונה אחרי. כ5 ק"מ נראה שוב שלט שמפנה לגבי פרס וסימון שביל אדום שם נחנה את האוטו.  

מסלול קווי- החננו את האוטו ליד השלט. נתחיל ללכת עם השביל האדום כלפי מטה . נעבור סימון שביל שחור וסימון שביל כחול בעוד אנחנו ממשיכים על האדום. כשנפגוש סימון שביל ירוק נפנה אתו ימינה אל הנחל. אחרי כ200 מטר נוכל לראות מלמעלה את הגבים ושביל שקוף אשר יורד אליהם. יופי! הגענו לגבי פרס! עוד נחזור אל המקום הזה בדיוק ואל המשך המסלול בינתיים נעבור למסלול המעגלי.

מסלול מעגלי- החננו את האוטו בצומת הערבה ליד שלט נחל פרס וסימון שביל ירוק. נתחיל בהליכה בשביל הירוק . המסלול מתחיל בעלייה לא תלולה אבל באורך של כ1 ק"מ. איתה מטפסים אט אט אל צלע ההר שמעל נחל פרס. בדרך למעלה נראה בונקרים צבאיים. הם מוצלים ומזמינם משחקיות. אפשר לעצור שם ולשחק בתוכם מחבואים או כל משחק דמיון אחר שיתחשק לכם.

נחל פרס בונקרים שאפשר לשחק

בונקרים משחקיים

בסוף העלייה תוכלו לראות לפניכם את מפל ונחל פרס. קחו רגע לנוח פה , המשך המסלול מתון ופשוט. אחרי כמה דקות נפגוש שביל שחור אנחנו ממשיכים עם הירוק . הולכים בנעימות במעלה ההר אחרי קילומטר נפגוש שוב  בשביל שחור. שוב נתעלם ונמשיך על הירוק . אחרי המפגש השני עם השביל ירוק אתם תמצאו את עצמכם בתוך נחל. אתם ממש ממש קרובים. בנחל יש עצי שיטה וסלעי ענק מרובעים. רגע טוב להיזכר לשתות מים ולנוח רגע בצל.

נחל פרס הולכים על הרמה הרמה  העלייה נחל פרס אל השביל  נחל פרס

שימו לב! פה צריך להיות ערניים ולחפש את הסימון הירוק טוב טוב הוא קצת נעלם. אתם אמורים לעלות על ההר שמצד ימינכם יחד עם הסימון הירוק. אחרי שעליתם שוב משתנה הנוף ואתם על רמה יפיפייה . יש סיכוי שתתהפנטו יותר מידי מהנוף ולא תשימו לב שממש משמאלכם ישנם גבים מלאים ומשמחים שרק מחכים לרענן אתכם . קחו את השביל השקוף שיורד אל הגבים.

יש! אנחנו בגבים. אותם גבים שאליהם הגענו גם אם בחרנו במסלול הקווי. אז אתם תתמקמו ואני אדבר קצת על המקום המופלא הזה. בטח שמתם לב לארכיטקטורה מושלמת שמצליחה לשלב בדרך מושלמת סתלבט, נוף ועוצמה. ארכיטקטורה שרק הטבע יודע לעשות.  ממש  מלכודת דבש שאי אפשר לזוז ממנה. מה המקום מציע? ברכות מרעננות לשכשוך ושחייה, מצע סלע חלק להתחרדנות נהדרת, צל להפסקת אוכל ונוף של מפל ונחל כדי שיהיה לכם במה לבהות בזמן שאתם פשוט מתמסרים. *המלצה*  צאו מוקדם בבוקר יש מצב שלא תרצו לעזוב את הגבים.

נחל פרס גבי פרס גבי פרס

אוקי, אחרי שגררתם את עצמכם בכוח חזרה( אל תדאגו זה יהיה שווה את זה!) תעלו חזרה לשביל הירוק ( גם המסלול המעגלי וגם המסלול הקווי)  חזרה לנחל פרס. זהו מסלול ידידותי לצרכן, כדי שלא תהיו מבואסים שנפרדתם מהגבים הוא ארגן לכם ישר נוף פתוח של הרים ומדבר שמושך אתכם להמשיך ללכת לכיוונו.

אחרי ירידה קלה אל הנחל תפגשו שוב עם השחור והפעם תלכו בו. השביל השחור הולך בתוך הנקיק של הנחל, אותו אחד שראינו כשהלכנו על השביל הירוק. אם באתם קצת אחרי גשמים ילוו אתכם לאורך הדרך גבי התרעננות מפנקים. הנחל מרשים ועקלקל עם עצים וצורות שהמים עשו בסלע לאורך שנים.

נחל פרס גבים ותאנים בנחל נחל פרס גבים מרעננים בדרך

תמיד מרגיש לי שללכת על צלע הר זה מרגיע ומפעים וללכת בתוך הנחל זה משחקי וממלא באנרגיות ,קצת כמו פארק מים. באיזשהו שלב השביל השחור יפנה ימינה שם תראו יתדות ועלייה למעלה מהנחל. אם תרצו, וכדאי לכם, תמשיכו עוד קצת קדימה ממש כמה מטרים שם תגיעו למפל עוצר נשימה של נחל פרס.

נחל פרס הנוף מהמפל

העלייה לא מסובכת מידי אבל כן יש בה יתדות וטיפוס קל תעלו לאט לאט ובהקשבה .( אם השחור מאתגר מידי אפשר לחזור קצת אחרוה למפגש עם האדום שם עולים בלי אתגרים ופוגשים את הירוק). 

העלייה נחל פרס אל השביל

כשנסיים את העלייה נפגוש שוב בשביל הירוק . בטח ברגע הזה אתם תגידו , טוב מעכשיו זה כבר מוכר פשוט להגיע לאוטו . אבל לדעתי ממש פה המציאו את המשפט שהזווית משנה את כל החוויה. אמנם זה אותו שביל שדרכו באתם אבל עכשיו אתם הפוכים ככה שמולכם נפרש נוף לא נורמלי של חווארי צפון הערבה הרי ירדן ובקעת ים המלח. מודה, אני נתקעתי שם איזו תקופה, כמה יפה שם! כאלו אנחנו על מטוס . לפני שאתם חוזרים לעולם האמיתי קחו לכם רגע לשמוח שיצאתם לטבע וגילתם מקומות חדשים. להיזכר באיזו קלות אפשר להישלח לעולם אחר בכמה צעדים או כמה שעות נסיעה. כשנסיים נרד מטה עם השביל הירוק עד לצומת הערבה שם מחכה לנו האוטו.

נחל פרס אבישג

איזה כיף שיצאתם וגיליתם ! מחכים כבר לראות אתכם שוב (:

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה