דילוג לתוכן

יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח

אבישג איילון |
24/04/2023

כל מי שניסה לארגן אי פעם טיול משפחתי יודע כמה הדבר הזה מסובך וכמה קשה להוציא את כולם מרוצים. לכן השקענו הרבה מחשבה וארגנו לכם יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח שיוציא את כולם מאושרים, מילדת הגן ועד סבא. פשוט לעשות העתק הדבק, להיכנס לרכב ולבוא איתנו. והפעם – נוסעים ללב ים המלח. 

לטיול משפחתי מוצלח יש כמה כללים, שכל חריגה מהם עלולה לגרום לתופעות לוואי לא רצויות. זה נשמע פשוט, אבל האמת היא שלמצוא טיול שעונה על כולם זו משימה לא פשוטה בכלל:
בלי הרבה נסיעות – נסיעות הן מקור לצרות, מריבות וחטיפים מפוררים על רצפת הרכב.
אוכל טעים – אין מה להרחיב, אוכל מעולה זה חלק בלתי נפרד מהכיף שלנו.
טיול כיפי – ובמתאים הכוונה שהוא יהיה קל לכולם ועם נוף אינסטגרמי בכל רגע.
מקור מים – טיול טוב חייב להסתיים עם הרגליים במים, ולשמחתנו באזור ים המלח זה אפשרי ונעים ברוב ימות החורף וכמובן בקיץ. 

האם הצלחנו לענות על כל התנאים האלו? בקלות, ובאחד האזורים היפים בים המלח – בחלק בין עינות צוקים לקיבוץ מצפה שלם. אפשר כמובן להגיע בבוקר ולעשות יום אחד של כיף, אבל ההמלצה שלנו היא להגיע כבר ערב קודם, לישון באזור ולהתחיל את היום בנחת ממש מההתחלה. מקומות לינה מומלצים הפעם יהיו באזור הישוב אבנת או קיבוץ מצפה שלם. בשני הישובים יש צימרים מקסימים, בקיבוץ מצפה שלם יש חאן חדש ובמצוקי דרגות יש כל מיני אפשרויות לינה בכפר המטיילים שעל ראש ההר. 

יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח

את היום שלנו נתחיל בטיול במצוקי דרגות. מהמקום הזה יוצאים מסלולים שהם ברובם למיטיבי לכת – נחל דרגה, משאש-מורבעת ועוד. אם אתם משפחה שמורגלת בטיולים כאלה, זו כמובן אופציה מעולה, אבל אם יש לכם ילדים קטנים, הורים מבוגרים או פשוט מתאים לכם טיול קליל יותר, אפשר ליהנות מהיופי הזה גם בצורה הרבה יותר קלה (אטרקציות בים המלח). 

יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח חוף בלב ים המלח יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח מבקרים בהרי ים המלח

תתחילו את היום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח עם הליכה לאורך המצוק של מצוקי דרגות, ממש ליד כפר המטיילים. אפשר להסתפק בתצפית בלבד, ואפשר פשוט ללכת לאורך המצוק הלוך ושוב, כמה שמתאים לכם. זו אחת התצפיות הכי יפות על ים המלח, כל צעד פה יחשוף בפניכם מראה יפה אחר. אם תלכו לכיוון צפון תחשפו לנוף המרהיב של ים המלח, ואם תלכו דרומה תראו גם את המצוק העצום והיפיפה של נחל דרגה. לאחר מכן, סעו עם הרכב לכיוון ההתחלה של נחל דרגה. אם יש לכם רכב שטח תוכלו להיכנס עמוק יותר (יש דרך עפר נוחה), אם לא, תחנו את הרכב בכניסה לנחל, ליד העמדה של רשות הטבע והגנים. משם מתחיל מסלול למיטבי לכת, אבל אין שום צורך לעשות את כולו, אפשר לגמרי להסתפק בחלק הראשון, ולעשות מסלול קווי (הלוך ושוב) לפי היכולות שלכם – וגם בחלק הקטן הזה תראו מראות מופלאים. הנוף המדברי פה בשיא יופיו, מצוקים דרמטיים, נחל עם קירות אבן חלקלקים ובהירים ובעונה הזו גם פריחת חורף שמקשטת את היופי הזה בגווני צהוב, סגול ואדום. 

אם יש לכם רכב שטח, אתם יכולים להגיע ממש עד החלק הכי יפה של המשאש-מורבעת, ולהיכנס לטייל בין קירות האבן הלבנים של הנחל. גם פה, אפשר פשוט לעשות טיול של הלוך ושוב ואין צורך לעשות את כל המסלול. 

יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח גבים יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח גב מים

משך הטיול: המסלולים הם קוויים, כך שלפי הרצון שלכם.
וויז לנקודה הראשונה: מצוקי דרגות – כפר מטיילים
לנקודה השניה: מכפר המטיילים סעו לכיוון חניון הלילה הפתוח וחנו לידו. 

בשלב הזה סביר להניח שכבר תרצו משהו לאכול, ורצוי שהוא ישלב גם נוף יפה ואווירה מיוחדת – מה שמביא אותנו היישר אל התחנה הבאה – קפסיטו. הפודטראק המתוק הזה הוא ממש חדש באזור וכבר הספיק להפוך למוסד עבור המקומיים וגם עבור אלו שעוברים על הדרך. הוא ממוקם על כביש 90, מעט צפונית לקיבוץ מצפה שלם ויש פה מקום נח לחנייה. מה תמצאו פה? מהעגלה הקטנה יוצאות מנות מופלאות של עוגות מעולות, ג'חנון, סנדביצ'ים, שתייה חמה וקרה. אנחנו דגמנו כריך אסאדו נפלא – כמות נדיבה של בשר נימוח בתוך לחמנייה רכה, עם ירקות ורטבים נהדרים (אל תוותרו על רוטב החלפיניו!), עוגת גבינה קרה נהדרת עם פירות יער, ותה קר שהיה בול במקום. העגלה נמצאת ליד גבעה קטנטנה שצופה לים, כך שהכי מומלץ לקחת את המנות ולשבת עם הפנים לים. אם אין לכם ברכב כסאות או מחצלת, גם לזה דאגו לכם בקפיסטו – ליד העגלה יש שמיכות קטנות שאפשר לקחת, לפרוש ולשבת עליהן בכיף ולהחזיר כשאתם מסיימים. 

וויז: קפסיטו ים המלח
שעות פתיחה: ראשון 10:00-15:00, חמישי 12:00-16:00, שישי ושבת 9:00-16:00

יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח קינוח יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח אוכל 

 

את היום מומלץ לסיים עם הרגליים במים, ולמרבה המזל המקום המושלם לעשות את זה נמצא ממש קרוב, בשמורת הטבע עינות צוקים. זוהי השמורה הנמוכה ביותר בעולם, והיא גם השמורה השופעת ביותר במים באזור ים המלח. יש פה מגוון מדהים של צמחיה ייחודית ובעלי חיים, חלקם אנדמיים ואפשר למצוא אותם רק בים המלח. בשמורה ישנם שני חלקים  – "השמורה החבויה" והחלק הפתוח ובו בריכות השכשוך ופינת הפיקניקים. 

לשמורה החבויה ניתן להיכנס רק בסיור מודרך. אפשר להתעדכן בכניסה או באתר רשות הטבע והגנים מתי יוצאות ההדרכות החינמיות. בטיול תעברו על פני גשרוני עץ, בריכות יפיפיות, צמחיה פראית וסבוכה, מגדל עץ ואם יהיה לכם מזל תפגשו גם את בעלי החיים בשמורה, ביניהם למרבה הפלא גם חמורים. הטיול אורך כ-40 דקות, הוא קליל מאוד ומלא מידע מעניין שירתק גם ילדים. אבל אם בשלב הזה של היום כל מה שמתחשק לכם זה לנוח, אפשר לשמור את השמורה החבויה ליום אחר, ולהישאר באזור פינת הפיקניקים. כאן תמצאו בריכות שכשוך המחוברות זו לזו בנחלים דקיקים, עצים ושמשיות שיתנו לכם צל, שולחנות פיקניק ונוף יפיפה על ים המלח. 

וויז: עינות צוקים
שעות פתיחה: שעון קיץ 8:00-17:00, שעון חורף 8:00-16:00.
הכניסה בתשלום 

יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח גב מים יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח גב מים

יום כיף לכל המשפחה בלב ים המלח נחל

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה