דילוג לתוכן

גיחה קצרה ליום מלא חוויות בים המלח

אבישג איילון |
11/09/2022

אפשר לבלות באזור ים המלח חודשים ועדיין לגלות בו עוד ועוד פינות חדשות, אבל גם אם יש לכם רק יום אחד – עדיין אפשר לבוא ולקבל טעימה מכל הטוב שיש לאזור הזה להציע, ולחזור הביתה מרוצים. אז במיוחד בשבילכם, העסוקים, הממהרים או סתם אלו שפתאום רוצים להגניב יום כיף באמצע השבוע – הכנו מדריך פשוט עם 3 המלצות שכולן יחד נכנסות ביום אחד, ואפילו יישאר לכם זמן לשבת ולבהות קצת בנוף היפה של הים והמדבר. מוכנים? בואו נתחיל!

איפה מטיילים

ביקשתם טיול קצר, קליל, שמשלב גם מים וגם מדבר? קיבלתם את עין בוקק. זהו אחד המסלולים הקסומים באזור ים המלח. ההגעה אליו נוחה הוא ידידותי גם לילדים ולמבוגרים שאינם מיטיבי לכת ואפילו בחינם. כדי להגיע הכניסו לוויז "נחל בוקק", תחנו שם את הרכב ולכו עם השביל שיוריד אתכם אל הנחל. תוך דקה בדיוק תמצאו את עצמכם בתוך בועה של מים קרירים, צמחייה עבותה, מפלונים פסטורליים ופכפוך מים עדין ברקע. המסלול הוא קווי, כלומר הלוך ושוב, כך שתוכלו להחליט בעצמכם בכל שלב מתי אתם רוצים להסתובב ולחזור. בתחילת ההליכה הנחל רדוד מאוד, ובהמשך הוא הולך ומעמיק (בשיא המים מגיעים לגובה המותניים בערך) ומשובצות בו בריכות קטנות שכיף לעצור בהן למנוחה. השיא הוא כמובן בבריכה העליונה שם מחכה לכם מפל מרשים שזורם לתוך בריכה רדודה ונעימה. חשוב לשים לב שזוהי הנקודה האחרונה במסלול ואסור להמשיך הלאה.

חוץ ממים קרירים שהם תמיד סוג של פלא בלב המדבר והנאה גדולה בימים חמים, תפגשו בדרך גם את הצמחייה המקומית – עצי אשל, קנה, צלף מצרי ועוד, ואם יהיה לכם מזל גם את בעלי החיים שבאים לשתות מהנחל – יעלים, ציפורים מקומיות ונודדות ועוד.

בווייז: נחל בוקק
חינם, מסלול קווי, דרגת קושי קל
משך הטיול: בין 45 דקות לשעתיים (תלוי בכמה תרצו לשהות בבריכות)
ניתן לטייל בנחל מהזריחה עד השקיעה, מתאים לטיול בכל עונות השנה, למעט כאשר יש אזהרת שיטפונות.

איפה אוכלים

קרה לכם שסיימתם טיול ולא רציתם לאכול? אין דבר כזה. טיול מעורר את כל הגוף, ובעיקר את בלוטות הרעב. איזה מזל שבמרחק 2 דקות נסיעה נפתח סניף חדש ומעולה של מסעדת ההמבורגרים אגאדיר. אנחנו הגענו לשם בהרכב מאתגר שכלל שני אוהבי בשר עם ציפיות לבשר איכותי ברמה גבוהה, שני ילדים ואחת צמחונית. הסיכוי שלנו להוציא את כולם מרוצים היה מראש נמוך – אבל אגאדיר עמדו במשימה הזו בכבוד רב ואפילו מעבר לזה! המסעדה יושבת ממש על חוף ים המלח, בתוך מתחם המלונות עין בוקק וצמוד לחוף הציבורי הפתוח. אפשר לשבת בחוץ וליהנות מהנוף המדהים של הים מולכם או לשבת בפנים במסעדה היפה והמעוצבת (והממוזגת היטב, בהחלט דבר חשוב בעונות החמות).

השירות במקום זריז, נעים וחייכני ומהר מאוד קיבלנו את מה שבשבילו הגענו, והסתערנו על המנות הטעימות. חובבי הבשר שמחו לגלות שההמבורגרים עשויים מבשר איכותי והגיעו בדיוק במידת העשייה שביקשו. הם לוו ברטבים טעימים, ירקות וגם תוספת לבחירה. אחת ביקשה וקיבלה טבעות בצל שהיו ליווי מושלם להמבורגר וחוסלו תוך דקות ספורות, והשני הלך על האופציה של שעועית ירוקה וקיבל מנה נפלאה שהוקפצה בעדינות עם שום ושמן זית והייתה תוספת קלילה, בריאה וטעימה. הילדים נהנו משתי מנות ילדים – שהיו בדיוק מה שילדים רוצים – מנה עיקרית (הלכנו על המבורגר קטן ושניצלונים), תוספת לבחירה ושתייה. הצמחונית שרגילה לאופציה אחת בתפריט, גילתה להפתעתה שאפשר לבחור בין המבורגר טבעוני של ביונד או קציצה המבוססת על עדשים ופטריות. האופציה השנייה התגלתה כקציצה טעימה להפליא, רכה ועסיסית. יצאנו מהמסעדה שבעים, מרוצים ובידיעה מלאה שעוד נשוב לפה.

 

בוויז: אגאדיר ים המלח
חנייה צמודה בתשלום

איפה טובלים

יום בים המלח לא יהיה שלם בלי טבילה בים שנתן לאזור את שמו. החוף הציבורי של עין בוקק הוא המקום המושלם לעצירה הזו ולמרבה השמחה הוא גם נמצא ממש מול אגאדיר – 50 מטר ואתם כבר עם הרגליים במים. החוף עבר שדרוג משמעותי בשנים האחרונות והוא היום נח לשימוש, עם חוף חולי נעים ורך, גשר לירידה נוחה למים, מקומות ישיבה, הצללות, מקלחות נוחות, שירותים ועוד. כל מה שנשאר לכם זה להיכנס למים, לצוף בקלילות על המים הנעימים (זה הזמן לתמונת הציפה המפורסמת בים המלח), לתת למינרלים לעטוף אתכם ולשלווה לחלחל פנימה. אם תרצו, צמוד לחוף ישנה טיילת מקסימה שכיף לשוטט בה ולאורכה גם פזורות מדשאות קטנות אם רוצים לשבת לנוח ולהסתכל על הנוף היפה שסביבכם. ועכשיו, כשכל תא בגוף שלכם רך ורגוע, והמחשבות בהירות ויפות – זה הסימן שהיום שלכם בים המלח הסתיים, ואתם יכולים לחזור הביתה, מלאים בחוויות חדשות, זיכרונות ושלווה שתספיק לכם לפחות עד הביקור הבא.

בוויז: חוף ציבורי עין בוקק
חינם, השכרת ציוד במחיר מפוקח, חנייה בתשלום
שעות פעילות: קיץ 7:00-18:00, חורף 7:00-16:00.

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה