דילוג לתוכן

גב חצרה -רגע נפלא במדבר

אבישג זהבי |
02/05/2023

גב חצרה -רגע נפלא במדבר

אחרי שיטפונות המדבר מלא בבריכות מים נפלאות וזמניות. לכן אחד הבילויים האהובים על אנשי המדבר זה ללכת להתרחץ בבריכות רגע לפני שהן הולכות. גב חצרה הוא מהבריכות הטובות וקסומות יותר שאפשר לבקר בהם אחרי שיטפונות.

הדרך אליו מתחילה כשערה קילומטרים דרומית לצומת הערבה. אנחנו נראה שלט חום שכתוב עליו "נחל חצרה" נפנה בו ונגיע לדרך עפר שמתאימה לכל רכב. ניסע עם הרכב עד שנגיע לתחנה של מקורות שם נחנה את האוטו.

מנווטים לגב חצרה  מנווטים לגב חצרה

נרד מהאוטו ונתחיל בהליכה עם השביל הכחול. אחרי כקילומטר הליכה  נגיע לתצפית יפה שנקרית "המרפסת של נחל צין". המדבר לא אוהב משימתיות, הוא כולו מעוצב ככה שניקח לנו רגעים לעצור לנשום ולהתרווח . ובאנו לחגוג את המדבר לא? אז כדאי לעצור פה להגיד לו שלום ולהמשיך לכיוון הגב בנחת.

אנחנו ממשיכים עם הכחול כקילומטר וחצי עד שמגיעים למפגש עם סימון שביל אדום. נפנה אתו ימינה וממש מהר נגיע לתחתית מפל נחל חצרה. גב ראשון!  אם באתם ממש כמה ימים אחרי שיטפונות תוכלו להנות פה מרחצה ראשונה ונפלאה. בים אם הוא מלא או ריק  אתם תראו על הסלע מעל הבריכה משהו שנראה כמו נטיפים. זה קורה בגלל המים שמחלחלים לסלע.  איך המדבר סידר לנו  גם בריכה גם תפאורה וגם נוף, מה צריך יותר מזה אה?

אחרי הביקור בגב התחתון תמשיכו עם השביל האדום מעלה , עליה חדה אך קצרה תביא אתכם אל הגבים שבראש המפל שלפני רגע היינו מתחתיו. הנוף פה לא נורמלי! הייתם מאמינים שאתם בבריכת מים עם נוף פתוח, ככה סתם באמצע המדבר? אני תמיד מתקשה להאמין שיש מקומות כאלו ושאני זכיתי להיות בהם.

גב חצרה גב חצרה

 

גם אם זה חלום וגם אם מציאות, אנחנו ניקח פה את הזמן, לקפוץ, לשחות, להתרענן, לקרוא ספר, לצחוק וקפוץ למים שוב.

גב חצרה  מלא מים בחצרה.

במסלול אחד של כ3.5 ק"מ זכינו בשתי בריכות נפלאות, אחת למטה ואחת למעלה. הבריכה התחתונה מחלחלת די מהר לכן היא טובה רק ממש קצת לאחר השיטפונות הבריכה עליונה יכולה להישאר יחסית הרבה זמן ואולי תהיה טובה גם בסוף האביב.

כשנרגיש שהגיע הרגע הנכון, נאסוף את עצמנו ונחזור באותה דרך שבאנו חזרה לאוטו. אם כבר הגעתם עד כאן בימים של מים, מומלץ כבר לקחת את זמן וקפוץ לבקר בעוד בריכות נפלאות בסביבה. נחל רחף, בריכת צפירה, גבי פרס, ועוד ועוד ועוד… אם לא הספקתם אל תדאגו הם יהיו כאן באותו מקום ובאותה תפאורה גם שנה הבאה.

סיימתם את מסלול עם טעם של עוד? מוזמנים לקפוץ לכיכר סדום (כ-10 דקות נסיעה) , שם תוכלו להנות מאטרקציות נוספות 

גב חצרה גב חצרה

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה