דילוג לתוכן

נחל עזגד אשלים - חגיגת מים במדבר

אבישג זהבי |
05/05/2023

נחל עזגד אשלים- חגיגת מים במדבר

מי שגר במדבר יודע שיש עוד חג בשנה והוא חג השיטפונות. זה חג בלי תאריך קבוע הוא פשוט מגיע כמה פעמים בחורף. כשהוא מגיע אין טוב מזה. הוא מגיע בהפתעה, ממלא את המדבר במים ופריחה ומחיה מחדש מסלולים נפלאים. כדי לחגוג את החג כל מה שצריך זה לצאת ולטייל .

נחל עזגד- אשלים למשל הוא דרך נפלאה לחגוג את חג השיטפונות. המסלול מתחיל בעלייה בתוך נחל עזגד וירידה רטובה בנחל אשלים. את המסלול כדאי לעשות לאחר שיטפונות בזמן שהגבים מלאים , המים טובים ונקיים, ויש מלא פריחה. אז איך מגיעים לכל הטוב הזה? 

קצת לפני מפעלי ים המלח( אם באים מכיוון צפון) יש פניה מערבה לדרך מסומנת באדום. ממשיכים על האדום עד שמגיעים למפגש שבילים של כחול ושחור, ממש ליד חניון הלילה. ממשיכים עם השחור אחרי  2 ק"מ שוב נפגוש סימון אדום עוברים חזרה לאדום וממש  קצת אחרי נפגוש בתחנת שאיבה, פה נחנה את האוטו. 

המסלול הוא מסלול מעגלי של  כ-10 ק"מ.  

את המסלול נתחיל בשביל מסומן ירוק שעולה את  נחל עזגד . כ – 3 קילומטר של עלייה , לא קשה אך רציפה. חשוב לא לשכוח להסתובב אחורה כל כמה זמן ולראות את הנוף המטורף של הרי אדום, הערבה ודרום ים המלח, כל זווית נראית אחרת לגמרי. אנחנו מטפסים עם השביל הירוק בנחל , יוצאים ונכנסים ממנו לאורך כל העלייה. ( אם הגעתם ממש יום יומיים אחרי שיטפונות תזכו גם להתרעננות מים בדרך למעלה) לקראת סוף העלייה ניפגש בסימון שביל אדום. אנחנו פונים אתו דרומה (שמאלה) ומתחילים ללכת על הרמה שבין נחל עזגד לנחל אשלים (כללים מצילי חיים: מטיילים נכון – חוזרים לשלום).

נחל עזגד אשלים תצפיות בנחל עזגד תצפיות לאורך הדרך בנחל עזגד.

נחל עזגד אשלים נחל אשלים השביל האדום יוצא מהנחל ועולה לרמה.

במסלול יש מן קטע כזה שכל נוף עושה תחושה אחרת. תמיד על רמה יש תחושה של אוויר והתרחבות. פתאום החזה והלב מתרחבים כשלוקחים נשימה עמוקה עמוקה. ממליצה לתת לזה זמן. לעצור , להרגיש את הבריזה, להתפעם מהנוף שמרגיש נכון להמשיך ללכת.

נוף מלמעלה על נחל אשלים נחל עזגד אשלים על הרמה של עזגד

 

לקראת סוף השביל האדום נגיעה לירידה לתוך נחל אשלים. בסוף אנחנו עומדים מעל מפל עצום כאשר אנחנו בתוך הנחל, זאת אחלה תצפית לעצירה. ממשיכים עוד קצת בתוך הנחל עם הסימון האדום עד שפוגשים בסימון כחול שעולה למעלה לצד השני של הנחל. לא להילחץ אנחנו עוד רגע חוזרים לנחל. נלך קצת עם הכחול על הרמה ונגיע לעוד תצפית עוצרת נשימה. ומכאן מתחילים לרדת אל תוך הנחל. זו ירידה מאתגרת וחדה. תעשו אותה לאט, בתשומת לב וריכוז. יש יתדות ועזרים לאורך הדרך אבל הכי טוב תמיד זה לקחת את הזמן . כשתתחילו אותה לא תבינו איך אתם אמורים לרדת כל כך הרבה אבל בלי שתשימו לב כבר תהיו למטה ותחזרו ללכת שוב בתוך הנחל. שוב, אם באתם ממש כמה ימים אחרי השטפונות אז ממש בסוף הירידה מחכה לכם גב נפלא, צ'ופר מנחל אשלים על שבחרתם לטייל בו.

ירידה לנחל אשלים הירידה לנחל אשלים והגב בסוף הדרך

ברוך הבא לפארק מים אשלים. נא להירטב כמו שצריך, ולנסות את כל המתקנים (: מעכשיו אנחנו הולכים עם הכחול בתוך הנחל, חוצים גבים רטובים ומתגלשים במגלשות אבן. אלו ממש בריכות גדולות ועמוקות. בהרבה מהם צריך לשחות ונרטבים כל הגוף. אז להביא מינימום רכוש ולאטום הכל טוב טוב. כל המים האלו נמצאים בתוך נקיק מופלא עם קירות סלע גבוהים שרק גורמים לכם להתמסר עוד יותר לחוויה. לקראת סוף הנקיק ניפגש בבריכת מים ענקית שהיא העמוקה והגדולה ביותר בנחל. מומלץ מאד מאד לעצור שם , לשחות להתפנק ולנצור את הרגע.

בריכת אשלים חוצים גבים באשלים

 

בריכה באשלים בריכה גדולה באשלים

לאט לאט הנחל יפתח ונצא מהאפיק אל דרך עפר נוחה.  ניפגש שוב עם הדרך האדומה ונעלה איתה בעלייה קצרה אך חדה אחרונה לפני שנפגוש שוב את האוטו, זהו סיימנו את המסלול. אחרי כמה דקות נסיעה חזרה החוצה נגיע שוב עצי שיטה קטנה שפגשנו בדרך לנחל. זה מקום טוב להחליף בגדים, לאכול, להטמיע את המסלול עמוק עמוק בגוף ולהרים לחיים לכבוד חג השיטפונות והמדבר !

עצי שיטה בסוף הנחל מבשלים תחת השיטה אחרי המסלול.

אם אתם אוהבי שטח אז אפשר לישון פה או בחניון נחל פרצים. אם באתם בירח מלא אולי כבר תנצלו את ההזדמנות תחכו שיחשיך ותעשו סיבוב קצר בנחל פרצים בלילה .

זוכרים אותו? ( קישור כתבה). וואו איך הכל מתחבר!

סיימתם את המסלול עייפים אך מרוצים? מוזמנים להתפנק בלינה באחד הצימרים בכיכר סדום – קישור לצימרים

מתחם " דארי", הממוקם בעין תמר, מציע יחידות אירוח מרווחות לחופשה משפחתית או זוגית מהנה ורגועה-

צימרים דארי

מתחם צימרים נוסף שמעוצב בקריצה והומור הוא "וילה מצחיקולה" בנאות הכיכר. מרוהט בעבודת יד עם מחשבה על כל הפרטים הקטנים ולגרום לחיוך אצל האורחים-

וילה מצחיקולה וילה מצחיקולה

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה