דילוג לתוכן

רגעי שיא בים המלח - זריחה בצוק תמרור ושקיעה בים

אבישג זהבי |
22/03/2023

רגעי שיא בים המלח – זריחה בצוק תמרור ושקיעה בים

את המקום הזה גילתי ממש במקרה. נסעתי לים המלח דרך ערד, הייתי רעבה ורציתי רגע עצירה. ראיתי שלט לכיוון אמצע המדבר זה היה נראה לי מקום טוב לעצור בו, בואו נגיד שזאת הייתה אהבה ממבט ראשון. צוק תמרור הוא הר שטוח ובולט בנוף המקומי. תחתיו יש חניון לילה ומפה יש שלל מסלולים נפלאים לעשות .

רגעי שיא בים המלח צוק תמרור מהחניון לילה

הכתבה הזאת מציעה את רגעי שיא בים המלח, שכולל בתוכו כוכבי מדבר בלילה וזריחה מצוק תמרור. וכמובן איך אפשר שלא, ים המלח בשקיעה. לצוק תמרור מגיעים דרך כביש 31 אם הגענו מכביש תשעים אז אחרי כ6.5 ק"מ של עליה נראה דרך מסומנת שחור עם שלט לכיוון צוק תמרור ונחל בוקק.  אנחנו נפנה לכיוון השילוט ונסע בדרך המסומנת שחור. נגיע לחניון לילה ושם נחנה את האוטו.

 אם אתם אוהבי שטח מומלץ להגיע כבר לקראת הערב להתמקם. לקראת שקיעה תלכו עם השביל הכחול שיוצא מהחניון לילה לכיוון מזרח הוא מותאם גם להליכה וגם לרכב. השביל יביא אתכם אל תצפית נפלאה לים המלח והרי ירדן. תחזרו אל החניון ותהנו מלילה מלא בכוכבים שיש רק במדבר. גם אם אתם פחות בקטע של לישון בשטח זאת לא בעיה בכלל. פשוט תגיעו לחניון קצת לפני זריחה ותוכלו להנות גם מכוכבים.

בין אם הגעתם עכשיו או אתם אחרי לילה במקום, אנחנו מתחילים את הטיול שלנו קצת לפני זריחה. נצא מהחניון עם השביל השחור לכיוון צפון. נוכל לראות את הדרך בבירור בגלל ההשתקפות של אור הלילה על הלובן של ההרים שמסביבנו. כל מה שאתם צריכים לוודא זה שצוק תמרור משמלאכם ואתם פונים לכיוון צפון. אחרי כקילומטר השביל השחור נפגש עם שביל ירוק. אתם פונים אל השביל הירוק ומחילים את העלייה אל הצוק. תוך כדי עליה השמש לאט לאט תתחיל להאיר ולהעיר את המדבר סביבכם ואתם תרגישו שאתם עולים יחד איתה. העלייה היא כחצי קילומטר ולא קשה במיוחד. בסוף  העלייה ורגע לפני שהשמש יוצאת לגמרי מההרים אתם תגיעו לרמה מטריפה( עוד נחזור לדבר עליה) בינתיים פשוט תכלו מזרחה לכיוון בקעת ים המלח. שבו שם עם שמיכות או כוס תה חם ופשוט תנו לשמש לעשות את המופע שלה .אין כמו  להתעורר יחד עם העולם. לראות איך המדבר שמסביבכם נפתח וחושף עוד ועוד ממנו. כמה מרגש שהמופע הכי טוב הוא בעצם בחינם וקורה כל בוקר מחדש!

תחילת זריחה רגעי שיא בים המלח זריחה בצוק תמרור רגעי שיא בים המלח 

זריחה קסומה בבקעת ים המלח

בסוף המופע ורגע לפני שאתם יורדים חזרה אל החניון צאו לחקור את ההר. נכון, זה מקום נפלא להקים כפר קטן עם אנשים אהובים. אבל גם טוב לשמור מקומות שהם רק מדבר. לכל מקום שתסתכלו תראו נוף אחר . מומלץ לעשות פה פיקניק ,ארוחת בוקר וזמן משחק (חופים בים המלח).

   רגעי שיא בים המלח רגעי שיא בים המלח נוף מלמעלה צוק תמרור

 הרמה רגעי שיא בים המלח  רגעי שיא בים המלח צוק תמרור

נחזור בדיוק בדרך בה עלינו רק באור יום. יש אופציה לרדת ברגל לים המלח,  דרך עין בוקק או נחל זוהר אבל זה לכתבה אחרת היום אנחנו נסע מפה עם האוטו מטה.

 אם יש זמן עד השקיעה  ובא לכם התרעננות קלה של מים. אתם יכולים לקפוץ למעיין פלוטית בכניסה לעין תמר ונאות הכיכר. נרד מכביש 31 לכביש 90 ונפנה ימינה לכיוון אילת. לאחר קצת זמן נפנה שוב ימינה לכביש 2499 לעין תמר ונאות הכיכר. אחרי 4 ק"מ נגיע לדקלים בתוכם נחבא המעיין. נחנה בחנייה וניכנס פנימה ברגל. במקום ישנו מעיין קסום ומתוק מוקף בדקלים עם מים מרעננים כל השנה.

עין פלוטית רגעי שיא בים המלח עין פלוטית רגעי שיא בים המלח

את היום נסיים בטיילת שהולכת ממש על ים המלח ועוברת בכל הפלאים והצורות שרק ים המלח יודע לעשות. רגעי שיא בים המלח כבר היו בתחילת הטיילת היא בכיכר שבסוף המלונות של ים המלח. יש שם חניה בחוף עין בוקק. אחרי שתחנו תראו לפניכם שביל אפור שהולך ממש על החוף עם נקודות עצירה וצל לאורך הדרך. אנחנו נעשה טיול שקיעה בטיילת, נשמע פשוט אמנם אבל זאת חוויה שיא מובטחת.

הטיילת היא כ 4 ק"מ מחוף עין בוקק ועד הקצה הצפוני של בריכה 5 . אני ממליצה לעשות את כולה בשעת דמדומים כשהים נראה כמו זכוכית וההרים אדומים והכל פשוט מקלחת נחת לנפש. אפשר גם להשאיר אוטו בסוף הטיילת ולחזור אתו חזרה לתחילת הטיילת. וואי איזה כיף לכם אני קצת מקנאה. גם כאן קחו לכם את כל הרגעים שאתם צריכים לספוג את הפלא הזה. אין כמו לצאת , אין כמו המדבר. ים המלח יודע הכי טוב לייצר נופים ואווירה שאין כמוה בעולם.

 

רגעי שיא בים המלח הטיילת בצוק תמרור

 

 

 

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

על המפה